Amerykańscy wydawcy prasowi zakładają sieć reklamową

Czterech największych amerykańskich wydawców dzienników uruchomiło wspólną sieć reklamy online, która pozwoli reklamodawcom na dotarcie do ponad 50 mln osób miesięcznie.

Sieć założyły wydawnictwa Tribune ("Chicago Tribune"), Gannett ("USA Today"), Hearts ("San Francisco Chronicle") oraz New York Times.

Nowe przedsięwzięcie, nazwane Quadrant One, pozwoli reklamodawcom zaistnieć na setkach serwisów WWW należących do czterech wydawnictw. Reklamy będą mogłby być targetowane behawioralnie, demograficznie i dopasowywane do odpowiednich treści.

Quadrant One nie współpracuje z żadnym z dużych graczy na internetowym rynku reklamowym - Google, Yahoo, ani Microsoft.

Każdy z wydawców miał wcześniej styczność z którymś z internetowych gigantów. Chicago Tribune, New York Times i San Francisco Chronicle uczestniczą np. w programie Google PrintAds, w którym użytkownik zamawiający kontekstowe reklamy online, może także zamówić ogłoszenia drobne w jednym z 600 tytułów. Hearts Company ma podpisaną umowę z Yahoo, na mocy której firma internetowa dostarcza rozwiązania wyszukiwawcze i reklamowe do serwisów wydawnictwa.

Wspólna sieć reklamowa ma pomóc wydawnictwom uniezależnić się od internetowych gigantów i mieć większą kontrolę nad tym, jakie reklamy ukazują się w należących do nich gazetach i serwisach WWW.