Yahoo: Microsoft daje za mało

Władze firmy oficjalnie odrzuciły propozycję Microsoftu. Według nich Yahoo jest warte znacznie więcej niż oferowane 44,6 mld USD. Tym samym potwierdziły się informacje opublikowane w zeszły weekend przez New York Times.

W specjalnym oświadczeniu zarząd Yahoo stwierdził, że oferta nie odzwierciedla rzeczywistej wartości firmy oraz m.in. niedawnych inwestycji w platformę reklam internetowych. Potwierdzono również, że trwają rozmowy z przedstawicielami innych firm. W tym kontekście nieoficjalnie wymieniane są m.in. należąca do koncernu Time Warner firma AOL, a także korporacją medialną Disney`a.

Zgłoszone zastrzeżenia rzeczywiście nie są bezpodstawne. Koncern z Redmond 1 lutego zaoferował 31 USD za jedną akcję Yahoo. Wtedy było to ponad 60% więcej niż rynkowa cena akcji koncernu (niecałe 20 USD). Jednak w ciągu ostatnich 10 dni sytuacja uległa zasadniczej zmianie - rynkowa wartość Yahoo wzrosła niemal o połowę, a Microsoftu spadła o 14%. Prawdopodobnie wysoka oferta kupna Yahoo stała się w oczach inwestorów dowodem jego wartości. Natomiast działania Microsoftu zostały odebrane negatywnie. Według ekspertów koncern składając ofertę kupna przyznał, że bez pomocy ze strony innej dużej firmy obecnej na rynku internetowym nie jest w stanie skutecznie konkurować z Google.

Przedstawiciele Microsoftu, bezpośrednio nie skomentowali oświadczenia władz Yahoo. Według powszechnej opinii władze firmy szukają sposobu m.in. na zwiększenie udziału w rynku wyszukiwarek internetowych i reklam kontekstowych, a także nowoczesnych narzędzi marketingu dla urządzeń przenośnych. Przejęcie Yahoo byłoby najprostszym sposobem realizacji tych celów. Z tego powodu istnieje duże prawdopodobieństwo, że Microsoft, który od ponad 2 lat bezskutecznie próbuje doprowadzić do fuzji, po raz kolejny podbije stawkę. W praktyce następny ruch może również należeć do jakiejkolwiek innej firmy, którą stać na wydatek w wysokości 50 mld USD.

Więcej o planowanej transakcji.

Yahoo! odrzuci ofertę przejęcia przez Microsoft

Coraz więcej chętnych na Yahoo

Google chce zapobiec transakcji Microsoft-Yahoo

Microsoft nie odpuszcza Yahoo!

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200