W 2007 r. mieliśmy 12,5 mln internautów

W zeszłym roku 41,5% Polaków powyżej 15 roku życia korzystało z internetu. To w przeliczeniu na populację 12,52 mln osób, wynika z danych firmy SMG/KRC, która przedstawiła podsumowanie wyników badania NetTrack za 2007 r.

Wśród internautów nadal minimalnie więcej jest mężczyzn (51%) niż kobiet (49%).

Największą grupę internautów stanowią ludzie młodzi w wieku 15-24 lata (37%) i 25-39 lat (33%). 27% internuatów ma od 40 do 59 lat, 3 % - lat 60 i więcej.

Największa grupa internautów może pochwalić się wykształceniem średnim (42%) i wyższym (26%). Osoby o wykształceniu zasadniczym zawodowym stanowią 12%, a podstawowym - 20%.

Aż 51,8% internautów korzysta z sieci dłużej niż 3 lata, a 30,6% od roku do trzech lat.



Najwięcej osób korzysta z internetu w domu (80,8%). W pracy używanie sieci deklaruje 26,4% ankietowanych, a w szkole/na uczelni - 12,6%.

72,2% ankietowanych deklaruje, że ma stałe łącze. Z modemu korzysta zaledwie 3,7% badanych.



Marką, którą nazwę spontanicznie internauci wymieniają najczęściej jest Onet (58,5% wskazań), który idzie "łeb w łeb" z Google (58,3%). Jednak przy pytaniu "Którą stronę odwiedziłeś w ciągu ostatniego miesiąca?" "Google" wskazało aż 84,4% ankietowanych, a Onet był na trzecim miejscu z 61,7% wskazań. Drugie miejsce przypadło Allegro (63,1%).



Badanie ankietowe było przeprowadzane w 2007 r. w czterech falach i objęło łącznie 19 tys. 398 osób.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.