Blogbox: "Wprost" agreguje blogi

AWR Wprost, wydawca tygodnika "Wprost", uruchomił serwis agregujący blogi. Blogbox ma być przedsięwzięciem, które wzmocni pozycję "Wprost" w sieci. Blogerów, do dodawania blogów ma zachęcić m.in. promocja na łamach drukowanej edycji magazynu.

Serwis Wprost.pl miał w listopadzie 2007 r. 231 tys. użytkowników, co zapewniło mu zasięg na poziomie 1,66%. To nie są liczby oszałamiające, choć najlepsze spośród witryn internetowych polskich tygodników opinii. BlogBox.com.pl ma pomóc w osiągnięciu wyższego wyniku i wygląda na naprawdę sensowny ruch ze strony wydawcy.

Autorom serwisu przyświecały klarowne założenia: -Budowa uporządkowanego katalogu wartościowych polskich blogów. Zebranie ich w jednym miejscu i stworzenie prostej w użyciu bazy - mówi Michał Samojlik z firmy Autentika, która stworzył serwis. Blogbox umożliwia dodawanie blogów z różnych platform blogowych i zawiera wiele dodatkowych funkcjonalności, m.in. możliwość zbudowania własnej strony startowej. Serwis jest więc agregatorem blogów, a jego bezpośrednią konkurencją są m.in. takie witryny jak BlogFrog.pl, należący do Agory czy nowa odsłona serwisu Blog.pl, należącego do Onetu. -Nie ukrywamy, że serwis był dla nas sporym wyzwaniem. Tym bardziej nam miło, że opinie pierwszych czytelników są bardzo pochlebne. Sporo na temat funkcjonalności zostało już napisane, więc dodam tylko, że warto zwrócić uwagę na mobilną wersję dostępną pod adresem http://mo.blogbox.com.pl/ - mówi Michał Samojlik.



Serwis ma wysokie aspiracje i zdaniem twórców jest adresowany "praktycznie do każdego". -Blogbox oferuje coś więcej niż gromadzenie blogów i możliwość dotarcia do pożądanych przez nas treści. Sam stara się budować swoją społeczność. Profile użytkowników pozwalają na stworzenie księgi gości, określenia miejsca zamieszkania - geolokalizację, swobodną wymianę wiadomości między zarejestrowanymi użytkownikami serwisu - wymienia Marcin Zduńczyk, dyrektor ds. internetu w AWR Wprost Sp. z o.o.

Dla AWR Wprost najcenniejsza będzie, o ile uda się ją stworzyć, bogata baza dobrze skategoryzowanych blogów. -Planujemy ścisłą integrację kategorii wprost.pl z kategoriami Blogbox. Linki będą umieszczane tylko na stronach wprost.pl, na przykład przy newsach dotyczących tego samego wydarzenia, które jest skomentowane na blogu - zdradza Marcin Zduńczyk -Na stronach Wprost.pl znajdą się tylko i wyłącznie linki do blogów a nie treści wpisów, które znajdą się w serwisie Blogbox - dodaje Zduńczyk. -Na przykład w newsie o wygranej polskiej reprezentacji piłki nożnej wyświetlimy poniżej komentarze blogosfery - tłumaczy Michał Samojlik. Wszystko to pozwoli znacznie uatrakcyjnić treści prezentowane na łamach witryny Wprost.pl

Co ma zachęcić autorów do dodawania swoich blogów? Przede wszystkim promocja i to także w papierowym wydaniu tygodnika Wprost, którego średnia tygodniowa sprzedaż wynosi 121 tys. egzemplarzy (dane za ZKDP) -AWR Wprost obejmuje patronat nad serwisem i w przyszłości ma zamiar brać udział w promocji najlepszych blogów, umieszczając je na swoich stronach - nie tylko internetowych, lecz także w tradycyjnej wersji gazety. Planujemy wprowadzenie specjalnej rubryki we Wprost, która zbierze najciekawsze opinie z blogów zamieszczonych na Blogbox. Wszystko będzie oczywiście odbywać się za zgoda autora blogu - podkreśla Marcin Zduńczyk.

http://www.blogbox.com.pl

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.