Dreamhost pobrał omyłkowo 7,5 mln USD z kont klientów

Klienci DreamHost, popularnego również w Polsce serwisu hostingowego, nie mieli dzisiaj najprzyjemniejszego poranka. W wyniku problemów z systemem billingowym, z kart kredytowych większości klientów firmy zniknęły setki, a nawet tysiące USD.

W oficjalnym wpisie na blogu firma tłumaczy, że został uruchomiony normalny cykl rozliczeniowy systemu billingowego, który miał na celu pobranie zaległych kwot za rok 2007 r. Jednak w wyniku ludzkiej pomyłki z kont klientów przelano pieniądze za jeszcze nie wykonane usługi. To dlatego, że data, wedle której system billingowy miał pobierać opłaty, została ustalona na koniec 2008 r, a nie koniec 2007 r. "Przepraszamy, że musicie przez to przechodzić" napisał autor wpisu na blogu Dreamhost.

W sumie z kont użytkowników pobrano omyłkowo, bagatela, 7,5 mln USD, wiemy, że wśród nich są także polscy klienci firmy. A to nie jedyny problem, tym osobom, które nie zgodziły się na automatyczne pobieranie opłat wyłączono usługi, ponieważ system uznał, że są one dłużnikami.

Chociaż DreamHost rozpoczął już przelewanie zaległych sum na konta klientów to są oni wściekli. W przypadku niektórych kont doszło do przekroczenia dopuszczalnego limitu na rachunku, za co banki pobierają karne odsetki. "Czy DreamHost odda nam te pieniądze?" pytają w komentarzach na blogu klienci, a niektórzy zapowiadają rezygnacją z usług firmy.

Klientom DreamHost nie spodobał się także sposób, w jaki firma poinformowała o pomyłce - na jej blogu pojawiła się grafika przedstawiająca Homera Simpsona ze zbyt grubym palcem, który mógł się "osunąć" na klawiaturze.

Dreamhost obsługuje ponad 600 tys. domen, według serwisu WebHosting.Info jest 15 największym dostawcą usług hostingowych na świecie.

Kliknij, aby powiększyć

Wpis na blogu Dreamhost: http://blog.dreamhost.com/2008/01/15/um-whoops/ (witryna w języku angielskim)

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.