Nugg.ad w 3 polskich sieciach reklamowych

Nugg.ad, niemiecka firma wchodząca w skład portfela bmp, podpisała umowę z trzema polskimi sieciami reklamowymi: Adnet, ARBOmedia oraz IDMnet. Każda z sieci będzie wykorzystywać opracowaną przez Nuug.ad technologię predykcyjnego targetowania behawioralnego reklam.

Technologia nugg.ad to połączenie targetowania behawioralnego z danymi zbieranymi za pomocą ankiet internetowych takimi jak informacje demograficzne, o zainteresowaniach czy stylu życia grupy docelowej. Firma Nugg.ad została założona w 2006 r. w Berlinie. Wśród jej klientów znajduje się m.in. SevenOne Interactive, właściciel stacji telewizyjnych ProSieben i Sat1. 35% firmy konntrolują fundusze venture capital bmp AG oraz VC Fonds Berlin.

-Sądzimy, że elastyczna oferta łącząca współpracę trzech sieci reklamowych spotka się ze znacznym zainteresowaniem rynku i czołowych reklamodawców - mówi Tomasz Teodorczyk, sales manager nugg.ag na Europę Środkowo-Wschodnią.

Rozwiązania nugg.ag zastosują trzy najważniejsze polskie sieci reklamowe ARBOmedia, Adnet oraz IDMnet. Wszystkie zrzeszone w nich witryny docierają do ponad 90% polskich internautów.

W najprosztszej wersji targetowanie behawioralne polega na analizie zachowania internauty i stwierdzeniu na tej podstawie, jakie tematy szczególnie go interesują. W targetowaniu behawioralnym internauta jest najczęściej identyfikowany na podstawie pliku cookie. Jeżeli witryny, które często odwiedza odpowiadają któremuś z profili behawioralnych, to zostaje mu on przyporządkowany i wtedy pokazywane są odpowiednie dla tego profilu reklamy. System nugg.ad jest znacznie bardziej zaawansowany.

Główną zasadą jego działania jest połączenie badania cookies użytkowników, z badaniami ankietowymi, które pozwalają wzbogacić informacje i stworzyć zaawansowany profil użytkownika.

Użytkownik nie jest przypisywany do jednego z góry zdefiniowanego koszyka zachowań. Media planer może stworzyć dowolną liczbę profili. Poprzez panel do zarządzania planowaniem tzw. "nuggalizer", można tworzyć dowolne kombinacje zmiennych (np. wiek 25-30, zainteresowanie: finanse i biznes, osoba samotnie prowadząca gospodarstwo domowe) a system zwróci informacje ilu użytkowników spełnia takie kryteria, tym samym ile jest takich profili. Wszystkie te dane uwzględniane są w czasie rzeczywistym i mogą być od razu przesłane do adserwera, który może momentalnie wyświetlić dopasowaną reklamę dla osoby spełniającej wymagania podane w profilu.

Bmp Media Investors to zarządzana przez fundusz inwestycyjny bmp spółka o wyspecjalizowanym profilu działalności, która inwestuje wyłącznie w segmencie mediów, rozrywki i usług marketingowych w Niemczech oraz w Polsce. Jedną z polskich firm, w które zainwestowało bmp jest Nokaut sp. z o. o.

Prezentację technologii nugg.ad można obejrzeć na stronie producenta: http://www.nugg.ad/

Aktualizacja: 15 stycznia 2008 10:44
Tekst został zaktualizowany o informacje dotyczące zasady działania systemu nugg.ad.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.