Yahoo: Chcemy ułatwić korzystanie z sieci

Jerry Yang, CEO Yahoo, powiedział na konferencji Consumer Electronics Show, że celem firmy jest dostarczenie użytkownikom jak najłatwiejszej w użyciu strony domowej, dzięki której zrealizują wszystkie swoje potrzeby. Firma w 2008 r. chce się także skupić na rozwiązaniach społecznościowych.

Yang chce by Yahoo zostało punktem startowym, od którego ludzie zaczynają swoją codzienną wędrówkę po internecie. Miejscem dzięki któremu dotrą do całej gamy usług. -Staramy się zrealizować nasz cel, by sieć WWW stała się jeszcze łatwiejszy w użyciu- mówił Yang. -Chcemy by użytkownik czuł się jak w domu. Aby mógł zacząć od Yahoo i zrobić wszystko to, co sobie zaplanował.

Yang zaprezentował prototyp nowej poczty Yahoo, opartej na rozwiązaniach firmy Zimbra, zakupionej przez firmę we wrześniu 2007 r. Nowa poczta Yahoo będzie miała wbudowane m.in. mapy i kalendarz. Dzięki temu można np. rozesłać zaproszenie do restauracji i korzystając ze zintegrowanych map wskazać, gdzie się ona znajduje.

-Chcemy by strona domowa Yahoo stała się bardziej społecznościowa. Także poczta Yahoo będzie zawierała więcej elementów służących utrzymywaniu kontaktów ze znajomymi - zapowiada John Kremer, odpowiedzialny za usługę Yahoo Mail. -Na początku był tylko e-mail. Później dodaliśmy komunikator i wiadomości SMS, teraz pojawi się jeszcze więcej funkcji społecznościowych, a poczta stanie się bardziej otwarta - wyjaśniał Kremer.

Yang, jeden z założycieli Yahoo, został CEO firmy w czerwcu ubiegłego roku. Zastąpił na tym stanowisku Terry'ego Semela. Yahoo coraz trudniej poradzić sobie z największym konkurentami jakim są Google i Microsoft. Mimo wprowadzania nowych rozwiązań, takich jak platforma reklamowa Panama, Yahoo nie jest w stanie utrzymać takiej dynamiki wzrostu przychodów z reklamy jaki ma Google.

Patrz także: Yahoo Mobile zaprasza zewnętrznych deweloperów

Analitycy podkreślają, że prezentacja Yanga była dość skromna w porównaniu z tym, co zaprezentował Terry Semel w Las Vegas dwa lata temu. W trakcie tamtego występienia na scenie obok Semela pojawili się m.in. Tom Cruise i aktorka Ellen DeGeneres. Yang wystąpił w tym roku w towarzystwie kilku pracowników.

Przy średnim kursie akcji na poziomie 23 USD, wycena Yahoo! Inc wynosi 30,98 mld USD. Microsoft jest wart 323,8 mld USD, a Google 203 mld USD.

Na podstawie tekstu: "CES : Yang: The future is simple for Yahoo", Elizabeth Montalbano, IDG News Service (New York Bureau)

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.