Dynamiczny wzrost polskiego e-commerce w 2007 r.

W 2007 r. obroty polskiego rynku e-commerce B2C wzrosły o co najmniej 50-70% w stosunku do roku poprzedniego. Do takich wniosków doszli analitycy serwisu Sklepy24.pl na podstawie wyników przeprowadzonej w grudniu ankiety oraz obserwowanego wzrostu liczby polskich sklepów.

W ubiegłym roku zdecydowana większość polskich sklepów internetowych odnotowała wzrost sprzedaży. Blisko połowa zwiększyła swoje obroty o ponad 30%, a co piąty sklep przynajmniej je podwoił.

Zeszły rok przyniósł także dynamiczny wzrost liczby firm zajmujących się handlem w sieci. Według szacunków serwisu Sklepy24.pl liczba ta przekracza obecnie 3,5 tys., co oznacza, że w 2007 r. w polskim internecie przybyło mniej więcej tysiąc nowych sklepów.

W katalogu Sklepy24.pl najbardziej dynamicznie rozwijały się kategorie Prezenty i akcesoria, Odzież i obuwie oraz Dom i ogród. Jak mówi Piotr Jarosz, szef serwisu, świadczy to o odkrywaniu przez sprzedawców nowych obszarów działalności, gdyż równocześnie najmniej dynamicznie rozwijały się kategorie: Dla dziecka i mamy, Foto i RTV-AGD oraz Książki i multimedia.

Pełne wyniki ankiety przeprowadzonej przez Sklepy24.pl w grudniu 2007 r., a także analiza porównawcza z wynikami z 2006 r. zostaną przedstawione już niebawem w nowym raporcie "eCommerce 2007" opracowywanym przez redakcje serwisów Sklepy24.pl i Internet Standard.

Serwis Sklepy24.pl od trzech lat monitoruje polski rynek e-commerce i regularnie publikuje raporty o jego stanie. W ostatnio przeprowadzonym badaniu udział wzięło 361 z 3257 sklepów internetowych zarejestrowanych w serwisie na koniec grudnia 2007 r.