Coraz więcej firm chce zarobić na widgetach

Clearspring Technologies, firma specjalizująca się w dostarczaniu rozwiązań dla widgetów ogłosiła uruchomienie nowej sieci reklamowej, która umożliwi reklamodawcom umieszczanie przekazów marketingowe w tych mini-aplikacjach. Według comScore z widgetów korzysta już co piąty internauta.

Widgety to małe aplikacje, które można umieścić na blogu, profilu w serwisie społecznościowym czy stronie internetowej. To np. pokaz zdjęć, zmontowany film wideo, agregator najnowszych informacji czy książka gości odwiedzających witrynę.

Do sieci Clerspring przystąpili tacy wydawcy jak TwentiethCentury Fox TV, CSTV Network, Huffington Post czy NHL.

Wydawcy będą mogli na jednej witrynie w pełni zarządzać kampaniami: tworzyć widgety, dystrybuować treści, sprzedawać reklamy w widgetach i je serwować.

Następnie użytkownicy będą mogli umieszczać mini-apliakcje na swoich stronach czy profilach serwisów społecznościowych.

-Widget Ad Network to bardzo sprytny sposób by dotrzeć do tak różnorodnej grupy odbiorców Web 2.0- mówi Aaron Coleman, jeden z dyrektorów Blockbuster, sieci wypożyczalni i sklepów z filmami DVD.

Reklamodawcy, którzy przystąpili do sieci to m.in. Blockbuster i Lions Gate Entertainment.

Clearspring to kolejna amerykańska firma, po Slide Inc., które zamierza zarabiać na widgetach.

http://www.clearspring.com

Patrz także:

Slide Inc. wprowadza reklamy w widgetach