Reklama lokalna prawie 50% w górę

Wydatki na internetową reklamę lokalną w USA wzrosną w 2008 r. o 48% szacuje firma Borell Associates. W przyszłym roku zostanie na nią wydane 12,6 mld USD. Największy wzrost odnotują reklama w wyszukiwarkach i wideo, reklama graficzna będzie miała zaledwie 9% wzrost.

Same wydatki na reklamę lokalną w wyszukiwarkach wyniosą w przyszłym roku 5 mld USD, w stosunku do 2,5 mld USD wydanych w tym roku.

Według Borell Associates w 2007 r. po raz pierwszy więcej pieniędzy z reklam lokalnych trafiło do graczy wyłącznie internetowych, niż do firm od lat zajmujących się reklamą regionalną, jak np. właścicieli książek telefonicznych, lokalne gazety czy telewizje.

Największy wzrost w 2007 r. zanotowały firmy internetowe Local.com (138%), Business.com (84%) i oddział reklam lokalnych Google (46%).

Na rynku reklamy lokalnej, wideo i wyszukiwanie przejmują rynek reklamy graficznej. W 2008 r. reklama w wyszukiwarkach będzie miała 40% udziału, reklama wideo - 10%, a reklama graficzna - 50%, w stosunku do 68% w 2007 r.

Firma Borell przewiduje więcej umów o partnerstwie pomiędzy dużymi firmami (jak Google, AOL) a lokalnymi partnerami. Pionierem jest Yahoo, które podpisało umowę z ponad 400 lokalnymi wydawcami gazet.

Co ciekawe, Borell wskazuje na to, że wszystkie firmy które mają strategię sprzedaży zarówno do online jak i do edycji tradycyjnych (np. gazet) miały gorsze tempo wzrostu, niż te, które sprzedawały tylko i wyłącznie reklamę online.