Agora i Bebo mają wspólny serwis społecznościowy

Agora.pl wraz z Bebo, jednym z największych serwisów społecznościowych na świecie uruchomiła dzisiaj wspólny serwis Bebo.Gazeta.pl . Bebo jest serwisem w którym użytkownicy mogą tworzyć własne profile i grupy znajomych i dzielić się informacjami z przyjaciółmi. Umowa została zawarta na wyłączność.

Brytyjskie Bebo dostarcza pełną wersję swojej sieci społecznej, zapewnia też rozwój technologiczny platformy. Zadaniem Agory jest promocja i sprzedaż reklam do wspólnego serwisu. W Bebo.Gazeta.pl lokalne i globalne treści wideo dostarczane bedą przez Agorę i jej partnerów oraz partnerów medialnych Bebo, m.in.: BBC, CBS, Endemol, MTV i Yahoo!. Serwis jest adresowany do osób w wieku 15-30 lat.

-Dla mnie jest to duże wydarzenie. Jesteśmy pierwszą firmą na świecie z którą Bebo podpisało umowę o tego typu współpracy - mówi Tomasz Józefacki, dyrektor pionu Agora S.A. specjalnie dla Internet Standard.

-Pomysł jest taki, aby wpleść Bebo we wszystko to co obecnie robimy. Chcemy na przykład udostępniać w serwisie bebo.gazeta.pl nasza kontent audiowizualny i tworzyć w nim profile naszych marek - zapowiada Tomasz Józefacki.

Promocja Bebo ma ruszyć wkrótce. -Zależy nam na tym, żeby się o Bebo się dużo mówiło - zapowiada Józefacki.

Jak dowiedział się Internet Standard, biuro sprzedaży Gazeta.pl ma już przygotowaną ofertę reklamową dla serwisu. I lada dzień rozpocznie sprzedaż.



- Sieci społeczne oznaczają dzisiaj coś więcej, niż proste narzędzia komunikacyjne. Bebo to społeczna sieć medialna, w której styl życia i kontent idą ze sobą w parze, a użytkownicy używają mediów i rozrywki jako środków wyrazu. Nasza współpraca z Agorą pozwoli wykorzystać jej wiodącą pozycję w mediach w Polsce i zaoferować polskim użytkownikom Bebo bogactwo kontentu rozrywkowego - mówi Joanna Shields, prezes Bebo.

Bebo.com jest jedną z najpopularniejszych anglojęzycznych serwiswó społecznościowych na świecie. Serwis został założony w lipcu 2005 r., ma obecnie ponad 40 mln zarejestrowanych użytkowników z Wielkiej Brytanii, Irlandii, USA, Australii i Nowej Zelandii. W lipcu pod adresem pl.bebo.com pojawiła się polskojęzyczna wersja serwisu którą obecnie przekierowuje na witrynę http://bebo.gazeta.pl .

We wrześniu serwis Bebo.com miał w Polsce 29 tys. użytkowników, którzy wygenerowali 302 tys. odsłon. Zasięg wyniósł 0,21% (dane ze Megapanel PBI/Gemius).

Gazeta.pl sukcesywnie zdobywa zasięg, w okresie wrzesień 2006 - wrzesień 2007, zwiększył się on o ponad 20%. Według wrześniowych wyników Megapanel PBI/Gemius Gazeta.pl miała 44,39% zasięgu, o 1,55 pkt proc. mniej niż o2.pl i 3,67 pkt. proc. mniej niż Interia.pl.

Gazeta.pl odnotowała największy wzrost w stosunku do września 2006 r.Kliknij, aby powiększyćGazeta.pl odnotowała największy wzrost w stosunku do września 2006 r.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.