Reklama online - 3 kamienie milowe w 3 lata

Globalne wydatki na reklamę online rosną w tempie 24% rocznie i w 2008 roku wyniosą 44,6 mld USD, szacuje firma ZenithOptimedia. Udziały online w media-miksie wzrosną z tegorocznych 8,1% do 9,4% w przyszłym roku. W ciągu następnych trzech lat rynek reklamy online czekają trzy bardzo ważne wydarzenia, "kamienie milowe" jak piszą o nich w swoim raporcie specjaliści z ZenithOptimedia.

Pierwszy: już w przyszłym roku globalne wydatki na online mają przekroczyć kwoty wydawane na reklamę radiową.

Drugi: dwucyfrowy udział w media-miksie online ma osiągnąć na globalnym rynku już w 2009 r.

Trzeci: już w 2010 wydatki na online będą większe niż te na reklamę w magazynach. W tym samum roku online ma już stanowić 11,5% budżetów reklamowych.

Spośród analizowanych krajów online ma największy udział w w media-miksie w Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii i Szwecji, gdzie w tym roku będzie on wyższy niż 15%. W 2010 r. udziały reklamy online w torcie reklamowym, przekroczą w tych krajach 20%.

Całkowite wydatki reklamowe mają w przyszłym roku wynieść na całym świecie 486 mld USD, o 6,7% więcej niż w tym roku.

Źródło: PaidContent.org, AdAge