Yahoo w PDFach - nowy format reklamowy

Firmy Adobe oraz Yahoo przedstawiły nową ofertę reklamową. To specjalne pliki PDF, w których mogą być zagnieżdżone dynamicznie generowane reklamy kontekstowe. I zupełnie nowy format reklamowy na rynku.

Do tej pory w plikach PDF często umieszczano statyczne reklamy, które po kliknięciu przenosiły na stronę reklamodawcy. Teraz mają być to dynamicznie generowane reklamy kontekstowe dostarczane przez Yahoo.

-Umieszczenie reklam pay-per-click w plikach PDF przyniesie wydawcom dodatkowe źródło przychodów dla treści które dystrybuują w tym jakże popularnym formacie- mówi Kurt Garbe, odpowiedzialny za rozwiązania reklamowe w Adobe.

Program ma wystartować dzisiaj w wersji beta. Wydawca będzie mógł wysłać swój dokument PDF do specjalnego systemu Adobe i otrzymać plik z dołączonymi do niego reklamami. Wydawca otrzyma pieniądze za każde kliknięcie w reklamę przez czytelnika, podobnie jak ma to miejsce w przypadku systemu Google AdSense. Wszystkie reklamy mają być wyświetlane w polu obok tekstu i zdaniem przedstawicieli Adobe nie będą przeszkadzać w jego odbiorze.

-Nie będzie niczym dziwnym jeśli Adobe zaprosi w przyszłości do programu także innych reklamodawców, jak Google- uważa Matt Swain, starszy analityk z firmy InfoTrends.

Wydawcy mają pewien wpływ na pokazywane reklamy, mogą np. zadecydować, że będą one pochodziły od maksymalnie 200 wybranych reklamodawców. -Im więcej wydawcy będą mieli kontroli nad reklamami, tym lepiej. PDFy często zawierają treści przedstawione w atrakcyjnej graficznie, "czystej" formie. Wydawcy będą uczuleni na brzydkie i nie pasujące reklamy.

Na razie w systemie są dostępne tylko reklamy tekstowe, lecz Adobe nie wyklucza wprowadzenia reklam graficznych. Program Yahoo i Adobe dostępny jest obecnie jedynie dla wydawców z USA.

Reklamy w PDF nie są pokazywane gdy komputer jest offline, plik jest wydrukowany lub gdy użytkownik zdecyduje żeby zamknąć panel z reklamami.

Strona nowego programu reklamowego Yahoo-Adobe: http://advision.webevents.yahoo.com/adobe/

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.