Skype rządzi wśród polskich emigrantów

Onet jest najpopularniejszym portalem, z którego korzystają polscy emigranci. Ponadto 90% z nich regularnie korzysta z internetowych komunikatorów- wynika z badania przeprowadzonego przez internet przez ARC Rynek i Opinia, PBI oraz Dom mediowy Starcom.

Według różnych źródeł, od 68% (wg ARC) do 80% (wg MIG Research) polskich emigrantów stale korzysta z internetu.

Jedną z najpopularniejszych form komunikacji używanych przez emigrantów są komunikatory- 90% badanych z nich korzysta. Inaczej niż w Polsce, większość używa Skype'a (70%), natomiast na drugim miejscu uplasowało się Gadu-Gadu (60%). Warto jednak dodać, że emigranci korzystają z kilku rodzajów komunikatorów.

Skype nr 1 wśród polskiej emigracji,źródło: prezentacja ARC/PBI/Starcom Kliknij, aby powiększyćSkype nr 1 wśród polskiej emigracji,źródło: prezentacja ARC/PBI/Starcom

Warto podkreślić, że badanie przeprowadzono z wykorzystaniem ankiet w internecie, w związku z tym nie daje ono pełnego wglądu, w jakim stopniu polscy emigranci korzystają z sieci. Internet jest dla nich przede wszystkim źródłem informacji oraz umożliwia tani i szybki sposób komunikowania się z rodziną i znajomymi mieszkającymi w Polsce.

Polacy na emigracji najczęściej korzystają z Onetu, Wirtualnej Polski, Interii, Gazeta.pl, Allegro oraz o2.pl. Ponadto niemal każdy polski portal ma specjalny serwis poświęcony polskim emigrantom.

Onet króluje wśród polskich stron internetowych na emigracji, źródło: prezentacja ARC/PBI/StarcomKliknij, aby powiększyćOnet króluje wśród polskich stron internetowych na emigracji, źródło: prezentacja ARC/PBI/Starcom

Oprócz rodzimych serwisów oraz stacji radiowych, na emigracji powstają także lokalne stacje nadające w sieci (np.: PRL24 i polskastacja.pl) oraz strony internetowe (np.: londynek.net, polskidublin.com). Strony lokalne są jednak w rankingu na dalszych pozycjach niż największe polskie serwisy.

Badanie przeprowadzono między 17-30 września br., z wykorzystaniem ankiet w internecie, na grupie 15 540 osób na podstawie zagranicznego numeru IP oraz które zadeklarowały, że mieszkają za granicą dłużej niż dwa miesiące. Badania dotyczyło m.in. zróżnicowania demograficznego "starej" i "młodej" emigracji, mediów, z których najczęściej korzystają emigranci oraz polskich marek, jakich najbardziej im brakuje na emigracji.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.