Skype rządzi wśród polskich emigrantów

Onet jest najpopularniejszym portalem, z którego korzystają polscy emigranci. Ponadto 90% z nich regularnie korzysta z internetowych komunikatorów- wynika z badania przeprowadzonego przez internet przez ARC Rynek i Opinia, PBI oraz Dom mediowy Starcom.

Według różnych źródeł, od 68% (wg ARC) do 80% (wg MIG Research) polskich emigrantów stale korzysta z internetu.

Jedną z najpopularniejszych form komunikacji używanych przez emigrantów są komunikatory- 90% badanych z nich korzysta. Inaczej niż w Polsce, większość używa Skype'a (70%), natomiast na drugim miejscu uplasowało się Gadu-Gadu (60%). Warto jednak dodać, że emigranci korzystają z kilku rodzajów komunikatorów.

Skype rządzi wśród polskich emigrantów

Skype nr 1 wśród polskiej emigracji,źródło: prezentacja ARC/PBI/Starcom

Warto podkreślić, że badanie przeprowadzono z wykorzystaniem ankiet w internecie, w związku z tym nie daje ono pełnego wglądu, w jakim stopniu polscy emigranci korzystają z sieci. Internet jest dla nich przede wszystkim źródłem informacji oraz umożliwia tani i szybki sposób komunikowania się z rodziną i znajomymi mieszkającymi w Polsce.

Polacy na emigracji najczęściej korzystają z Onetu, Wirtualnej Polski, Interii, Gazeta.pl, Allegro oraz o2.pl. Ponadto niemal każdy polski portal ma specjalny serwis poświęcony polskim emigrantom.

Skype rządzi wśród polskich emigrantów

Onet króluje wśród polskich stron internetowych na emigracji, źródło: prezentacja ARC/PBI/Starcom

Oprócz rodzimych serwisów oraz stacji radiowych, na emigracji powstają także lokalne stacje nadające w sieci (np.: PRL24 i polskastacja.pl) oraz strony internetowe (np.: londynek.net, polskidublin.com). Strony lokalne są jednak w rankingu na dalszych pozycjach niż największe polskie serwisy.

Badanie przeprowadzono między 17-30 września br., z wykorzystaniem ankiet w internecie, na grupie 15 540 osób na podstawie zagranicznego numeru IP oraz które zadeklarowały, że mieszkają za granicą dłużej niż dwa miesiące. Badania dotyczyło m.in. zróżnicowania demograficznego "starej" i "młodej" emigracji, mediów, z których najczęściej korzystają emigranci oraz polskich marek, jakich najbardziej im brakuje na emigracji.