E-księgarnia Netpress Digital rusza w styczniu

Netpress Digital przedstawił Nexto.pl - przedpremierową wersję demonstracyjną platformy dystrybucji książek i prasy w wersji elektronicznej . W internetowej księgarni będzie można kupić książki, komiksy, prasę i audiobooki od znanych polskich wydawnictw. Oficjalny start księgarni zapowiedziano na 10 stycznia.

Firma Netpress Digital, znana z dystrybucji e-prasy, jedna ze spółek portfelowych funduszu MCI podpisała umowy z kilkoma wydawnictwami. Firma liczy na więcej umów, lecz wydawcy są oporni na zmiany. - Polscy wydawcy prasy już zauważyli, że muszą stać się wydawcami multimedialnymi. Książkowi w większości jeszcze tego nie czują - mówi dla Gazety Wyborczej Bartłomiej Roszkowski, prezes Neptress Digital.

Do najbardziej znanych wydawców którzy podpisali umowy z Neptressem należy W.A.B, który publikuje serię książek kryminalnych autorstwa Marka Krajewskiego. Umowy z firmą podpisały także m.in. wydawnictwa Tower Press, Indigo, BM Vision (komiks "WilQ Superbohater") i inne, które na razie nie chcą ujawniać swoich nazw.

Tak wygląda komiks w przeglądarce Zinio ExpressKliknij, aby powiększyćTak wygląda komiks w przeglądarce Zinio Express - Jestem przekonany, że start platformy nexto.pl to początek dużych zmian na rynku książek i prasy. Zmian, które będą bardzo pozytywne, zarówno dla wydawców, jak i czytelników- uważa Mateusz Chłodnicki, dyrektor ds. marketingu nexto.pl.

Na razie na witrynie Nexto.pl można znaleźć fragmenty kilku książek i komiksów, m.in. "Przygód Sherlocka Holmesa" czy "Wilqa Superbohatera".

Oficjalny start serwisu zapowiedziano na 10 stycznia 2008 r. Książki można przeglądać w znanym formacie PDF lub bezpośrednio na stronie dzięki aplikacji Zinio Express, działającej bezpośrednio w przeglądarce. Netpress jest wyłącznym partnerem firmy Zinio LLC w Polsce. Wystartował też konkurs w którym można wygrać czytnik e-papieru korzystający z technologii tuszu elektronicznego. Na sprzedaż e-wydawnictw dla takich czytników liczy w przyszłości Netpress.

Nexto.pl umożliwi także właścicielom witryn na zbudowanie własnych e-sklepów i oferowanie wybranego asortymentu. Np. serwis o komiksach będzie mógł umieścić u siebie mini-sklepik z komiksową ofertą Netpressu.

http://www.nexto.pl
Patrz także:

MCI inwestuje 1,5 mln zł w e-prasę

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.