Połowa internautów ogląda wideo online

Niemal połowa amerykańskich internautów ogląda przynajmniej raz w tygodniu filmy w sieci. Najczęściej są to popularne telewizyjne programy, amatorskie klipy lub zwiastuny filmów- wynika z badania Frank Magid Associates.

Niemal 130 mln Amerykanów w wieku 12-64 lata, ogląda wideo online w domu. Średni czas, jaki spędzają oglądając filmy w sieci, to mniej niż 10 min.

Analitycy podzielili internautów na cztery grupy ze względu na sposób i ilość oglądanych klipów. Pierwsza z nich to tzw. eskapiści (osoby uciekające od rzeczywistości i problemów z nią związanych). Filmy oglądają nieregularnie, głównie dla szybkiej rozrywki- w przeważającej mierze są to mężczyźni.

Druga grupa to tzw. brzęczące pszczoły. Są to młodzi ludzie, którzy oglądają filmy cieszące się największą popularnością w internecie. Kolejną grupę stanowią głównie dojrzałe kobiety, które w miarę często korzystają z serwisów wideo. Osoby, które najwięcej czasu w internecie spędzają na oglądaniu filmów to tzw. power users. Trudno zaklasyfikować ich gust, ponieważ oglądają wszystko i często- od klipów muzycznych poprzez wiadomości do skeczy.

Dla większości internautów powody, dla których lubią filmy w sieci są podobne. Interesują się zabawnymi klipami (62%), wiadomościami (42%), teledyskami (41%) oraz amatorskimi filmikami (40%).

Źródło: BizReport