Reklama motorem mobilnego internetu

Reklama w urządzeniach mobilnych jest nadal w bardzo wczesnej fazie rozwoju, a niektórzy użytkownicy komórek już teraz traktują ją z pogardą. Jednak zdaniem wielu analityków, to dzięki niej rozwinie się mobilny internet. O przyszłości rozwiązań reklamowych dla urządzeń mobilnych dyskutowano na konferencji Mobile Internet World w Bostonie.

Jedno z najważniejszych wystąpień na konferencji Mobile Internet World przedstawił dyrektor generalny oddziału Yahoo Connected Life Bruce Stewart, który testuje rozwiązania reklamowe w urządzeniach przenośnych od ponad roku.

Stewart, uważa, reklama w urządzeniach mobilnych to wciąż raczkujący biznes. Jednak Yahoo Inc. już dzisiaj sprawdza jak rynek reaguje na tego typu reklamy i jak mierzyć ich efektywność. Badania zaprezentowane przez Stewarta pokazują, że w 2011 r. globalnie na reklamę mobilną zostanie przeznaczone 16 mld USD. Zdaniem Stewarta reklama w urządzeniach mobilnych napędza rozwój całego mobilnego internetu.

Yahoo przeprowadziło m.in. dużą kampanię reklamową w komórkach we współpracy z wydawcą magazynu Elle. W trakcie tygodnia mody, który odbył się w Nowym Jorku, Elle publikowało reportaże z imprezy w serwisie dla komórek. Do artykułów, blogów i zdjęć z pokazu dołączane były reklamy restauracji i hotelów w Nowym Jorku. -Z naszej perspektywy to była udana próba. Pozwoliła nam myśleć w inny sposób o reklamie w urządzeniach mobilnych - dzięki niej mogliśmy testować jak uzyskiwać wysoki CTR (click-throgugh-rate) - komentował kampanię Stewart.

-Reklamy znajdą swoje miejsce w mobilnym internecie.- uważa Berge Ayvazian, analityk zYankee Group Research Inc. -Jednak kto dzisiaj myśli o użytkowniku? Bez użytkownika, wszystkie te reklamy to nonsens. Wielu uczestników Mobile Internet World zgodziło się z opinią Ayvaziana.

Prelegenci biorący udział w panelu dyskusyjnym konferencji podkreślali, że zdają sobie sprawę z tego, iż użytkownicy nie lubią reklam graficznych, szczególnie takich które zajmują całą powierzchnię wyświetlacza i innych inwazyjnych przekazów reklamowych.

-Jednak wyniki badań pokazują, że użytkownicy zgodzą się na reklamę jeśli będzie ona towarzyszyła darmowym treściom czy usługom - mówił Brian Suthoff, dyrektor ds. rozwojowych w Third Screen Media, dostawcy usług reklamy mobilnej. -Jeśli zapytasz użytkowników, czy chcą reklamy w komórkach, 78% odpowie, że nie- mówił Suthoff. -Jeśli jednak powiesz, że za reklamę otrzymają coś za darmo, rezultat odwraca się na korzyść reklamy w komórkach.

Na podstawie tekstu: You may hate them, but mobile ads are coming, Matt Hamblen, Computerworld (US)