7,5% rynku reklamowego w USA to reklama online

Wszystkie badania przeprowadzone w ciągu ostatnich kilku miesięcy przez największe amerykańskie firmy badawcze pokazują gwałtowny wzrost wydatków na reklamę internetową w najbliższej przyszłości. Według ostatnich szacunków eMarketera, w całym 2007 r. około 21,4 mld USD zostanie przeznaczonych na reklamę online, co stanowić będzie 7,5% całego tortu reklamowego w Stanach Zjednoczonych.

W 2011 r. reklama internetowa obejmie już 13% rynku, osiągając wartość 42 mld USD. Ponadto 70% największych amerykańskich firm w ciągu ostatniego roku wydało więcej na reklamę w internecie niż w ubiegłych latach, jednocześnie zmniejszając wydatki na tradycyjne media.

eMarketer nie przewiduje, by roczny wzrost wartości rynku reklamy online przekraczył 30%, jak to miało miejsce w latach 2004-2006. Analitycy szacują, że w 2008 r., kiedy odbywają się letnie igrzyska olimpijskie i wybory prezydenckie, wzrost wartości reklamy internetowej wyniesie 28,5%.

Wcześniej eMarketer przewidywał, że wydatki na reklamę w sieci w 2007 r. wyniosą 21,7 mld USD, a nie 21,4 mld USD. - Mówić, że wzrost spowolniał oznacza jedynie, że nie przekroczy on progu 30%. Innymi słowy, reklama online wciąż się rozwija- mówi David Hallerman, analityk eMarketera, dla paidContent.

Źródło: paidContent

Zobacz także: Wydatki na reklamę internetową w Polsce wzrosły o 40%