Przyszłość reklamy online: wideo, mobile, społeczności

W internecie formatem reklamowym przyszłości będzie wideo, a platformami dotarcia serwisy społecznościowe i usługi mobilne, prognozują analitycy IDC, firma badawczej należącej do koncernu IDG. Przedstawiamy najważniejsze wnioski płynące z raportu.

Zgodnie z danymi analityków IDC przedstawionych w prezentacji "New Media Trends:

What They Mean for Publishers" rokrocznie spadają udziały reklamy prasowej i telewizyjnej w torcie reklamowym. Ich miejsce w budżetach marketingowych zajmuje internet.

Udział internetu w wydatkach na reklamę ma wzrosnąć z 6,9% w tym roku do 9% w 2011 r. Internet nadal nie dorówna telewizji, która według prognoz na 2011 rok ma mieć 14% udział w budżetach reklamowych oraz reklamom w dziennikach, które w 2011 r. będą stanowiły 20% pieniędzy przeznaczonych na reklamę.

Źródło: Prezentacja IDCŹródło: Prezentacja IDC

IDC prognozuje absolutny przełom w reklamie typu rich media, czyli wykorzystującej wideo, animację, dźwięk i interakcję. W tym roku stanowi ona 11,9% udziału w amerykańskim rynku, w 2011 r. ma to być 20,7%. To zapewni formatom rich-media drugie miejsce po reklamie w wyszukiwarkach. IDC twierdzi, że to znak ostrzegawczy dla Google, które ponad 90% swoich przychodów czerpie z reklamy w wyszukiwarkach.

Źródło: Prezentacja IDCŹródło: Prezentacja IDC

Co ciekawe IDC uważa, że będziemy świadkami renesans popularności reklamy rozliczanej ze względu na liczbę odsłon (CPM). Rośnie także rola modeli rozliczeniowych ze względu na efekt (np. CPA).

Źródło: Prezentacja IDCŹródło: Prezentacja IDC

Według IDC, największe serwisy społecznościowe - takie jak MySpace czy Facebook mają ogromny potencjał na przyszłość, chociaż na razie nie są jeszcze źródłem znacznych przychodów. Zdaniem IDC w przypadku dużych serwisów społecznościowych sensowne staną się modele abonamentowe (za wybrane usługi) oraz integracja z platformami e-commerce.

Anality IDC twierdzą, że możliwości internetowe iPhone'a oraz plan wprowadzenia do sprzedaży telefonu Google znacznie przyczynią się do popularności reklamy w urządzeniach mobilnych. Wśród konsumentów następuje coraz większa róźnorodność preferencji dotyczących mediów, a telefon komórkowy jest jednym z urządzeń, które mają zawsze przy sobie. Dodatkowo - urządzenia mobilne szybko się zmieniają oferując coraz szersze możliwości. W 2006 r. z internetu w komórki korzystało 23% Amerykanów, w 2011 r. ma być ich według IDC już 80%.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.