MySpace idzie śladami Facebooka

Tak jak kilka miesięcy temu Facebook, tak dzisiaj MySpace zdecydował się uruchomić platformę API dla zewnętrznych usługodawców. Poinformował o tym wczoraj Chris DeWolfe, CEO MySpace, podczas konferencji "Web 2.0 Summit" w San Francisco.

Pierwszym krokiem ku otwarciu się serwisu na zewnętrznych partnerów jest stworzenie w ciągu najbliższego tygodnia lub dwóch listy istniejących widżetów, stworzonych w ciągu ostatnich 4 lat przez zewnętrznych usługodawców, a które za zgodą MySpace, znajdują się już na platformie.

W kolejnych miesiącach MySpace otworzy się na pozostałych zainteresowanych deweloperów, informował DeWolfe. Serwis planuje uruchomić specjalną komórkę tzw. "sandbox", na której będą testowane nowe aplikację pod kątem bezpieczeństwa, zanim umieści się je w serwisie.

DeWolfe zapewniał jednak, że celem MySpace jest uruchamianie tych aplikacji tak szybko, jak to możliwe. - Chcielibyśmy, aby nowe aplikacje pojawiały się już na MySpace pod koniec każdego dnia- mówił DeWolfe.

Ponadto MySpace umożliwi zewnętrznym deweloperom czerpanie korzyści dzięki reklamom, które zechcą umieścić na swoich aplikacjach.

W maju b.r. na taki ruch zdecydowali się właściciele Facebooka. W ciągu kilku miesięcy umieszczono na nim ok. 6 tys. nowych aplikacji, co przyczyniło się znacznie do zwiększenia jego popularności. Od grudnia 2006 r. do dnia dzisiejszego liczba użytkowników Facebook wzrosła z 12 mln do 47 mln.

Według czerwcowych badań comScore, liczba użytkowników MySpace wynosi ok. 114 mln, dlatego uważa się go za najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie.

http://www.myspace.com