Agito.pl inwestuje w siebie

W ciągu dwóch tygodni sklep internetowy Agito.pl wystartuje w nowej odsłonie. Firma planuje wzmocnić markę Agito jako największego sklepu z elektroniką użytkową, by na przełomie 2007/2008 zadebiutować na warszawskiej giełdzie, mówił na konferencji prasowej Tomasz Sypuła, prezes zarządu.

- Znajdujemy się obecnie na kluczowym etapie rozwoju. Nowe logo i wygląd serwisu są tego symbolicznym odzwierciedleniem- mówi Tomasz Sypuła.

Agito.pl powstało w sierpniu 2002 r. jako dwuosobowa firma. W ciągu 5 lat działalności, nieduży sklep rozrósł się do hipermarketu internetowego, zatrudniającego ponad 80 osób.

Pod koniec października zakończy się proces odnawiania strony wizualnej sklepu. Na dzień dzisiejszy nowe logo i nowy zielono-żółty layout Agito można zobaczyć pod tym adresem- http://nowe.agito.pl .

W zasobach sklepu znajduje się ponad 45 tys. opisanych produktów w sześciu głównych kategoriach: komputery, fotografia, audio-video, sprzęt AGD, telefony GSM, muzyka. Ponad 15 tys. z nich jest codziennie dostępnych na półkach sklepu. - Rynek, na którym działamy, bardzo dynamicznie się rozwija. Codziennie pojawiają się nowe produkty, które trzeba opisać- informuje Sypuła. - Ponadto wiele produktów w naszej branży żyje zaledwie 2-3 miesiące. Trzeba codziennie śledzić zmiany.

Nowa odsłona serwisu charakteryzować się ma przede wszystkim rozbudowaną zawartością merytoryczną. Opisy produktów mają być bardziej dokładne, aby ułatwić użytkownikom dobór odpowiedniego towaru. W ciągu miesiąca pojawić się ma także specjalna sekcja poradnikowa- eksperci radzą.

W sierpniu wdrożono nowy system informatyczny, aby- jak mówi prezes Sypuła- efektywniej zarządzać zapasami magazynowymi i mieć całkowitą kontrolę nad całym procesem zamówienia. - Zainwestowaliśmy w infrastrukturę i jesteśmy przygotowani na kolejne lata bardzo szybkiego rozwoju e-commerce- mówił na konferencji Sypuła.

Agito.pl planuje wejść na giełdę na przełomie 2007/2008. - Prospekt emisyjny jest już w końcowej fazie tworzenia- zapewnia prezes zarządu. Środki pozyskane z giełdy mają być wykorzystane na dalszy rozwój infrastruktury oraz by utrzymać obecną dynamikę wzrostu.

Źródło: prezentacja Agito.plKliknij, aby powiększyćŹródło: prezentacja Agito.pl

Obroty firmy w 2006 r. wyniosły ok. 53 mln zł netto. Tymczasem na koniec lipca wyniosły one już 61 mln zł. Przedstawiciele Agito.pl szacują, że całkowite obroty sklepu w 2007 r. osiągną 120 mln zł.

http://www.agito.pl

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.