10 mld USD na reklamę online w USA

Wydatki na reklamę internetową w Stanach Zjednoczonych w I półroczu 2007 r. wyniosły niemal 10 mld USD, wynika z ogłoszonego wczoraj raportu Interactive Advertising Bureau.

W porównaniu do I półrocza ubiegłego roku jest to wzrost o 26,4%. Ponadto, po raz pierwszy w historii, w ciągu jednego kwartału wydatki na reklamę online przekroczyły 5 mld USD.

- Mamy wszelki powód, aby wierzyć, że ten znaczny wzrost nadal będzie się utrzymywał- mówi David Doty, wice-prezes IAB. Co prawda, w ubiegłym roku w I półroczu zanotowano 37% wzrost w porównaniu do 2005 r., lecz w tym roku wydatki na reklamę online są już znacznie większe, zauważa Doty. - Wzrost dotyczy coraz większych liczb. Oba kwartały i całe pierwsze półrocze osiągnęły historyczne rekordy, jeśli chodzi o wydatki na reklamę online. Te wyniki są bardzo zachęcające- podkreśla Doty.

W samym drugim kwartale b.r. wydatki na reklamę w sieci wyniosły 5,1 mld USD. - Reklamodawcy rozumieją, że muszą przenieść swoje dolary do internetu, by dotrzeć do odpowiedniej publiczności- tłumaczy Doty.

Po raz kolejny najpopularniejszym formatem reklamowym okazały się reklamy w wyszukiwarkach- stanowią one 41% wszystkich wydatków. Na drugim miejscu znalazły się reklamy graficzne(32%). Z kolei najczęstszymi modelami płacenia za reklamy są opłaty za kliknięcia (50%) oraz za odsłony (45%).