o2.pl: plany na IV kwartał

O2.pl zamierza do końca roku uruchomić osiem nowych serwisów: społecznościowy, finansowy, dwa ogłoszeniowe i porównywarkę cen, trzy inne są na razie tajne. Spółka przeznaczy także 3 mln zł na inwestycje w oddzielne działalności gospodarcze. Pierwszą z nich będzie agencja nieruchomości.

- Rok 2007 jest dla o2.pl okresem, w którym pracujemy nad serwisami adresowanymi do odbiorców w wieku 30 i więcej lat, czyli targetu, w którym musimy podwyższyć swój zasięg, aby konkurować o budżety, które mogły nas omijać -mówi dla Internet Standard Michał Brański, członek zarządu o2.pl sp. z o. o.

Jako pierwsza ma wystartować nowa porównywarka cen - Radar.pl, której wersję testową można już oglądać pod adresemhttp://test.radar.pl . Brański uważa, że porównywarki będą w coraz większym stopniu przejmować rolę serwisów aukcyjnych.-Pod koniec I kwartału 2008 będziemy numerem dwa na rynku, zaraz po Ceneo.pl- zapowiada Brański.

Jak o2.pl zamierza to osiągnąć? Nie będą pobierane żadne opłaty - ani za uczestnictwo, ani za przekierowanie do sklepu. Portal taki jak o2.pl po prostu na to stać. -Dla większości konkurencji w tym segmencie porównywarka to jedyny biznes. U nas wpisuje się to w szerszy obrazek- mówi Michał Brański. - Najwyższy priorytet w Radarze to zbudowanie najszerszej bazy sklepów, kosztem tego, że nie pobieramy opłat od sklepów- dodaje.

Na razie Radar.pl ma w swojej ofercie 220 tys. produktów ze 104 sklepów, jednak baza ma się szybko powiększać, m.in. dzięki współpracy z siedmioma dostawcami platform sprzedażowych.

o2.pl: plany na IV kwartał

Radar.pl - nowa porównywarka cen na rynku

Od dłuższego czasu zapowiadany jest serwis finansowy o2.pl. Nadal tajemnicą pozostaje jego nazwa, jednak wiadomo, że będzie czym innym niż Money.pl czy Bankier.pl. - Chcemy dotrzeć do ludzi, których interesują finanse osobiste, giełda i gospodarka, ale nie nastawiamy się wyłącznie na czytelników najbardziej wyspecjalizowanych. Chcemy być publikacją masową. - wyjaśnia Brański. -Chcemy pokazać, że pewne wydarzenia w gospodarce bezpośrednio wpływają na zawartość portfela naszego czytelnika - dodaje. Nowy serwis nie będzie zajmował się pośrednictwem w sprzedaży usług finansowych, jak kredyty czy rachunki bankowe. Przychody ma czerpać z reklam. Serwis powinien wystartować w listopadzie.

NajAuto.pl i NajDom.pl to serwisy ogłoszeniowe. Podobnie jak w przypadku Radar.pl zamieszczanie w nich ogłoszeń będzie darmowe, ma to pomóc spółce w walce z taką konkurencją jak otoDom.pl, otoMoto.pl czy Gratka.pl.

Uzupełnieniem oferty ogłoszeniowej w przypadku nieruchomości będzie serwis NextHome. To oddzielna działalność gospodarcza, która funkcjonuje nie tylko w internecie. NextHome wymaga np. zatrudnienia agentów nieruchomości.

NextHome jest pierwszą z niemedialnych działalności, w które o2.pl zamierza zainwestować. -Od około pół roku po cichu pracowaliśmy nad zbudowaniem portfela udziałów w firmach niemedialnych, lecz z branż pokrewnych do naszej, tych, które mogą być beneficjentem bliskiej współpracy. Koncentrowaliśmy się na e-commerce, usługach płatnych oraz oprogramowaniu dla firm. W swoim czasie być może zdecydujemy się te aktywa zebrać w czymś, co będzie można nazwać funduszem -deklaruje Brański. - Dalej szukamy ciekawych podmiotów, w których mogliśmy znaleźć się jako inwestor aktywny lub pasywny, mniejszościowy lub większościowy. Kwota jednorazowej inwestycji może wynosić od 50 tys. do 3 mln zł -dodaje.

W firmie powstaje także serwis społecznościowy, który ma umocnić pozycję o2.pl w tym, zaniedbanym nieco, segmencie. -Zdajemy sobie sprawę z tego, że w obszarze horyzontalnych, czyli ogólnych serwisów społecznościowych panuje duża konkurencja, ale na rynek wejdziemy z produktem lepszym, poprzemy to też sporym zasięgiem o2.pl. Nie mamy wyznaczonych targetów, jeśli chodzi o liczbę użytkowników -zastrzega Brański.

W przeciągu dwóch tygodni ma zostać udostępniona dla wszystkich nowa poczta o2.pl, o której już pisaliśmy na łamach Internet Standard. Nowością ma być pełna intergracja z komunikatorem Tlen.pl, który będzie jednym z elementów nowego interfejsu.

Poza tym firma szykuje trzy serwisy, w tym jedną "tajną broń". Projekt, który powstaje już od roku i 2 miesięcy. -To może być serwis, który odciśnie piętno na całej przyszłej działalności o2.pl- mówi tajemniczo Brański.