Afilo.pl - polski konkurent Tradedoubler

Afilo.pl to nowy gracz na rynku reklamy online w Polsce. Specjalizuje się w prowadzeniu kampanii reklamowych opartych o programy partnerskie (afiliacyjne). Firma należy do Grupy Kapitałowej ZPR, która jest m.in. właścicielem sieci reklamowej IDMnet. Rozmawiamy z dyrektorem generalnym Afilo.pl - Pawłem Sypczukiem.

Afilo.pl jest nowym graczem na rynku programów partnerskich, działa na podobnej zasadzie co Tradedoubler czy Zanox. Afilo skupia zarówno wydawców (witryny internetowe) jak i reklamodawców. Kampanie są rozliczane za efekt, w tzw. modelu pay per performance.

Dyrektorem generalnym Afilo został Paweł Sypczuk, któy jest również dyrektorem sprzedaży w spółce. Sypczuk pracował wcześniej m.in. w firmach CR Media, Edipresse Polska oraz domu mediowym Initiative.

Rozmawiamy z Pawłem Sypczukiem, dyrektorem generalnym Afilo.pl.
Na polskim rynku działają już sieci afiliacyjne takie jak Tradedoubler czy Zanox. Czym Afilo wyróżnia się na tle konkurencji?

Jednym z najważniejszych elementów każdej sieci afiliacyjnej jest oprogramowanie, a my korzystamy z jednego z najlepszych rozwiązań w tym zakresie. Dzięki temu możemy nie tylko łatwiej zarządzać kampaniami, ale także proponować mało znane w Polsce, ale bardzo ciekawe funkcje jak click-to-call czy clean linking. Poza tym dobra platforma systemowa to gwarancja dla uczestników programu, że wszystko zostanie właściwie policzone i wypłacone.

Bardzo poważnie traktujemy nasze credo "generujemy efekty". To element naszej filozofii działania. My nie tylko pozwalamy przyłączyć się do sieci i założyć własny program afiliacyjny, ale także pomagamy go prowadzić. Podpowiadamy co zrobić, żeby program był bardziej efektywny i bierzemy odpowiedzialność za kampanię na każdym etapie jej trwania z optymalizacją działań włącznie. Pomagamy w tworzeniu kreacji i przy projektowaniu tak zwanych landing page Klienta, a także oferujemy pomoc w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach i porównywarkach cenowych. Nad tym wszystkim czuwają ludzie, którzy mają bardzo duże doświadczenie w branży reklamy on-line, niektórzy ponad dziesięcioletnie.

Ilu wydawców należy obecnie do sieci Afilo?

Afilo dopiero rozpoczyna działalność. Proces aktywnego przyłączania partnerów do naszej sieci rozpoczniemy w ciągu najbliższego miesiąca, choć już teraz mamy wielu zainteresowanych.

Jakie są najważniejsze usługi oferowane przez Afilo?

Trzon oferty Afilo stanowią trzy produkty: AfiloNET, AfiloPRO i AfiloREACH.

Pierwszy - AfiloNET - to organizacja programu afiliacyjnego w ramach witryn zrzeszonych w sieci. Drugi, czyli AfiloPRO, to dedykowany program afiliacyjny w którym specjalnie dla Klienta

dobieramy witryny, przekonujemy je aby przystąpiły do programu i rozliczamy w specjalnym modelu. Ostatni produkt to AfiloREACH. Jest to oferta zasięgowa sprzedawana tylko w modelu CPM, ewentualnie CPC.

Oprócz tych najważniejszych usług w naszej ofercie jest szereg innych. O niektórych, choć nie wszystkich, już wspominałem. Ciekawą usługa jest afLANDING, która polega na zaawansowanej optymalizacji landing page pozwalającej zwiększyć sprzedaż nawet o kilkanaście procent. To propozycja skierowana głównie do dużych sklepów internetowych. Chciałbym też dodać, że realizujemy "tradycyjne" kampanie reklamowe w Internecie.

Jakie przyjmujecie kryteria by witryna mogła zostać wydawcą?

Mile widziane są i małe wąsko sprofilowane witryny, ale i duże wortale czy portale. Zapraszamy twórców blogów i witryny hobbystyczne. Praktycznie każda strona, która nie łamie prawa może zostać członkiem sieci afiliacyjnej.

Chciałbym jednak zaznaczyć, że uczestnictwo w programie afiliacyjnym zobowiązuje do pewnego wysiłku ze strony wydawcy. Wiąże się on z właściwym doborem programu oraz odpowiednim zarządzaniem emitowanymi reklamami - im lepiej są prezentowane oferty reklamodawców i im lepiej dobrane na stronach, tym lepsze są efekty, a więc i większy zysk dla właściciela witryny.

Ilu reklamodawców udało się do tej pory pozyskać?

Mamy dwóch znaczących klientów. Nazwy podamy w chwili startu ich kampanii, co nastąpi wkrótce.

Wywiad odbył się drogą e-mailową

http://afilo.pl/