Potencjał rekrutacyjny polskiego internetu

Serwis GazetaPraca.pl, należący do spółki Agora S.A., przygotował raport "Rynek pracy w Polsce- potencjał rekrutacyjny polskiego internetu", w którym prezentuje wyniki półrocznego monitoringu polskich serwisów rekrutacyjnych.

Monitoring dotyczył ośmiu największych wortali rekrutacyjnych: gazetapraca.pl, gratka.pl, hrk.pl, infopraca.pl, jobpilot.pl, jobs.pl, praca.pl, pracuj.pl. Dane dostarczyła firma Gemius, a raport przygotowali specjaliści GazetaPraca.pl.

Z badania wynika, że od stycznia do czerwca 2007 r. w polskim internecie pojawiło się 860 tys. ofert pracy. Najwięcej ogłoszeń pojawiło się w styczniu- ponad 184 tys., a najmniej w maju- ok. 118 tys. 94% dotyczyło ofert pracy polskich pracodawców, zaś 6% podmiotów zagranicznych.

Według raportu, średnio w miesiącu ok. 11 tys. pracodawców i agencji pośrednictwa pracy poszukuje pracowników, głównie do branży sprzedaż, produkcja oraz technika, inżynieria, IT.

Potencjał rekrutacyjny polskiego internetu

Liczba ofert pracy w polskim internecie, styczeń-czerwiec 2007, źródło: Monitoring GazetaPraca.pl na podstawie danych Gemius

- Potencjał rekrutacyjny internetu dopiero się rozwija, ale już teraz widzimy, że internet staje się coraz bardziej konkurencyjny dla ofert prasowych- mówiła podczas konferencji dr Dorota Bachman, ekspert ds. rekrutacji i dyrektor serwisu GazetaPraca.pl.

Liderami polskich serwisów rekrutacyjnych są Pracuj.pl i GazetaPraca.pl. Według czerwcowego badania Megapanel, na pierwszym miejscu z zasięgiem 10,93% i ponad 1,5 mln liczbą użytkowników jest Pracuj.pl. Tuż za nim uplasowała się GazetaPraca.pl z 1,3 mln liczbą użytkowników oraz 9,62% zasięgiem.

Potencjał rekrutacyjny polskiego internetu

Podczas konferencji Dorota Bachman poinformowała, że nadal prowadzony jest monitoring najważniejszych serwisów rekrutacyjnych, a kolejne wyniki badań zostaną zaprezentowane na początku przyszłego roku.