Jasna przyszłość reklamy w komórkach

Rynek reklamy w wyszukiwarkach dla urządzeń mobilnych będzie rósł w tempie aż 112% rocznie, wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Kelsey Group dotyczącego rynku amerykańskiego. W tym roku wydatki na reklamę w wyszukiwarkach dla komórek i innych gadżetów przenośnych wyniosą 33,2 mln USD, w 2012 już 1,4 mld USD, prognozuje Kelsey Group.

Wysokie, choć mniej optymistyczne, są szacunki eMarketera. Wg firmy w tym roku na rynku reklamy w wyszukiwarkach dla urządzeń mobilnych zostanie wydane 13,5 mln USD, w 2011 r. - 713,7 mln USD.

Zdaniem analityków Kelsey Group najwięcej reklam pojawi się w wyszukiwarkach typu Google Maps i pochodnych serwisów typu yellow-pages, czyli serwisach oferujących reklame lokalną.

Według eMarketera w tym roku w Stanach z mobilnego internetu korzysta 31,1 mln osób. W 2011 r. użytkowników mobilnej sieci ma być ponad dwa razy więcej - 64,8 mln.