Tuba 01- Blogi jako reklamy

W poniedziałek odbyło się seminarium poświęcone reklamie i mediom- Tuba 01., zorganizowane przez autora bloga Mediafun.pl- Macieja Budzicha we współpracy z agencją Artegence.

Serie wykładów rozpoczęła Katarzyna Dragović, założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy, która mówiła o całym procesie tworzenia reklamy od pomysłu do końcowego efektu. Łukasz Mikołajczyk, redaktor prowadzący magazynu "Visual Communications" prezentował przykłady alternatywnych i niestandardowych form reklamy.

Jako ostatni z prelegentów wystąpił Artur Gortych, prezes Artegence, który mówił o marce, społeczności i kultowości. - Naszym klientom mówię, aby zaczęli patrzeć na swoją markę oczami swoich klientów. Niech sami prowadzą blogi i wsłuchują się w potrzeby klientów. Idealnym przykładem udanej marki jest, według Gortycha, firma Apple ze swoimi produktami czy oprogramowanie Linux. - Sami użytkownicy iPhone'ów kręcą filmy, by pokazać, co potrafi zrobić to urządzenie- mówił Gortych. - Potem miliony tych filmików pojawia się w sieci i nakręca zainteresowanie.

Jako podsumowanie pierwszej Tuby odbył się krótki panel blogerów, w którym wzięli udział Bartosz Kulesza (www.datasky.pl), Irena Magierska (zjadamyreklamy.blox.pl), Artur Kurasiński (www.blog.kurasinski.com), Dominik Kaznowski (kaznowski.blox.pl). Dyskusję poprowadził Maciej Budzich, który chciał się dowiedzieć, jak to jest z wykorzystywaniem blogów jako reklam.

Jedna z panelistów, Irena Magierska prowadzi kontrowersyjny blog - Zjadamy reklamy. Zarzuca się autorce, że prowadzi swoje blogi reklamowe za pieniądze. Niedawno ruszył oficjalnie blog Megafony, na którym Magierska publikować ma najświeższe, głównie polskie, kampanie reklamowe, a każdy komentujący ma szansę wygrać za swój komentarz gadżety Gazeta.pl i iPody.

Tymczasem Artur Kurasiński prowadzi, według wielu obserwatorów, dwuznaczną kampanię społeczną "Powiedz nie", do której namówił szereg znanych internetowych marek (m.in. Interia.pl, Gadu-Gadu, Smog). Dla podejrzliwych jest to wyłącznie reklama Axe, choć Kurasiński podkreślał, że na stronie są także zakazane reklamy innych produktów.

Na pogłębioną dyskusję i pytania z sali niestety zabrakło czasu. Pierwsza Tuba zakończyła się przedpremierowym pokazem filmu Roberta Rodrigueza "Grindhouse vol. 2. Planet Terror".

http://www.blog.mediafun.pl