Kolejna reorganizacja w Yahoo

Na najwyższych stanowiskach w Yahoo ponownie dokonano zmian osobowych. Borykający się z problemami gigant internetowy zmienia strukturę organizacyjną by zwiększyć wpływy ze sprzedaży reklam, głównego źródła przychodów firmy.

Susan Decker, prezes Yahoo, w notce rozesłanej do pracowników poinformowała, że główny dyrektor sprzedaży odchodzi z firmy oraz, że zostanie powołany nowy międzynarodowy dział sprzedaży.

W ciągu ostatnich 10 miesięcy, zmiany na szczycie stały się normą w firmie, która musi walczyć nie tylko ze swoim największym rywalem Google, ale także z prężnie rozwijającymi się start-upami. Największą bolączką firmy są niesatysfakcjonujące inwestorów wyniki finansowe.

Brian Bolan, analityk finansowy z Jackson Securities, spodziewa się, że w połowie października Yahoo dokona jeszcze jednej dużej zmiany na wysokim stanowisku. Zgodnie z zapowiedzią, od połowy lipca, przez 100 dni firma chce poddać ocenie cały top-management.

- Decyzja Yahoo, by ogłosić pewne zmiany już teraz, a nie po zapowiadanych 100 dniach, pokazuje, że zarząd stara się robić wszystko by naprawić swoje błędy - uważa Bolan.

Dwa miesiące temu, Jerry Yang, jeden z założycieli Yahoo, zastąpił na stanowisku CEO Terry'ego Semela. Z kolei Susan Decker, przez wiele lat dyrektor finansowy firmy, objęła funkcję prezesa (ang. president). Ta zmiana była spowodowana przede wszystkim niezadowoleniem inwestorów z poczynań poprzedniego zarządu.

Semel musiał zrezygnować z dwóch powodów: Yahoo miało profity nieporównywalne z Google, jeśli chodzi o reklamę PPC, spółka straciła także szansę na rozwijających się gałęziach rynku: serwisach społecznościowych i wymianie wideo - Yahoo do tej pory nie ma silnego serwisu w tych obszarach.

W tydzień po rezygnacji Semela, Yahoo połączyło w amerykańskim oddziale działy sprzedaży reklamy graficznej i w wyszukiwarce. Dzięki temu zabiegowi, stali klienci kupujący reklamy graficzne Yahoo mają zostać przekonani do reklam w wyszukiwarce.

Siedem miesięczny wcześniej, w grudniu, Semel dokonał dużej reorganizacji w firmie, tworząc trzy jednostki biznesowe, z których każda jest odpowiedzialna za jeden z obszarów działalności Yahoo: klientów, reklamodawców i wydawców. Także wtedy Semel zapowiedział, że z firmy odchodzi Dan Rosensweig, dyrektor finansowy. Te decyzje nie spowodowały jednak więskszych zmian i Semel był zmuszony do rezygnacji.