Google wygrało z Yahoo bój o CNN

Google zostało wyłącznym dostawcą reklam PPC w CNN.com, jednym z najpopularniejszych serwisów newsowych na USA. Firma z Mountain View zastąpiła na tym miejscu Yahoo, które było jedynym dostawcą reklam dla CNN od 2004 r.

Trzy lata temu, to Yahoo wygrało przetarg z Google. Tym razem role się odwróciły.

CNN.com wykorzystuje system AdSense oraz wyszukiwarkę Google.

-To ważna transakcja dla Google. Serwis CNN charakteryzuje się dużym ruchem i zawartością na najwyższym poziomie. Dzięki umowie nasi reklamodawcy mogą dotrzeć do użytkowników serwisu i otrzymać wartościowy ruch na swoich stronach- wyjaśnia Brandon McCormick, rzecznik prasowy Google.

W edycji międzynarodowej serwisu (CNN International) reklamę kontekstową nadal obsługuje Yahoo.

Yahoo nie skomentowało decyzji CNN.

Amerykańska edycja CNN.com jest w Stanach trzecim największym serwisem newsowym, który według Hitwise odpowiadał za 3,56% wizyt do witryn w kategorii news. Na pierwszym miejscu jest Yahoo News (7,78%), na drugim Weather.com (5,16%). Czwarte miejsce przypada MSNBC (3,51%), piąte - Google News (1,79%).

Uzyskanie wyłączności na obsługę CNN.com przez Google, ma miejsce dokładnie 6 miesięcy po wprowadzeniu przez Yahoo platformy reklamowej Panama.

Yahoo zakończyło zeszły rok słabymi wynikami finansowymi. Firma zdecydowała się na znaczącą reorganizację, a Panama ma jej pomóc w zwiększeniu przychodów z działalności reklamowej rozliczanej w modelu Pay Per Click.

Reklamy kontekstowe PPC stanowią największy segment na rynku reklamy online w USA, przychody z ich tytułu wynoszą ok. 40% wszystkich.

Według Yahoo, Panama istotnie zwiększyła trafność serwowanych reklam, a lepiej targetowane reklamy oznaczają więcej kliknięć użytkowników. Nowa platforma nie przekonała jednak zarządu CNN.com.