Gry online królują w rankingu popularności

Według badań Parks Association, 34% dorosłych amerykańskich internautów gra online co najmniej raz w tygodniu. Nieco mniej użytkowników sieci korzysta z serwisów wideo lub społecznościowych.

Pierwsza trójka w rankingu popularności w internecie w USA nie zaskakuje. Za grami online uplasowały się serwisy wideo- 29% respondentów przyznało, że korzysta z nich regularnie. Zwycięską trójkę zamykają serwisy społecznościowe, z których co tydzień korzysta 19% badanych.

- Pomimo coraz większej popularności YouTube, MySpace czy Facebooka, gry pozostają królem internetowej rozrywki - mówi James Kuai, analityk z Parks Association.

Według przewidywań amerykańskiej firmy badawczej, w tym roku wartość gier online wyniesie 400- 500 mln USD, w przeważającym stopniu zarabiając na reklamach. Mimo to, nadal reklamodawcy zdecydowanie więcej wydadzą na serwisy społecznościowe czy wideo.

- Reklamodawcy nie zwracają tak dużej uwagi na strony z grami, jak na serwisy wideo lub społecznościowe, a to dlatego, że ciągle nie traktują gier jako medium - tłumaczy Michael Cai z Parks Association.

Największy wzrost zainteresowania w USA w ciągu roku zanotowały serwisy wideo- wzrost o 123%. O 79% zwiększyła się popularność gier online, a o 46% serwisów społecznościowych, wynika z raportu Parks Association.

Źródło: MediaPost