Bebo wygrywa w Wielkiej Brytanii
- Zuzanna Szybisty,
- 17.08.2007, godz. 11:58
Bebo.com jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Wielkiej Brytanii z liczbą 10,6 mln użytkowników, wynika z lipcowych badań comScore.
Po raz pierwszy w rankingu, Bebo wyprzedził MySpace, którego liczba użytkowników w lipcu wyniosła 10,1 mln. W porównaniu ze styczniem 2007 r. oba serwisy zanotowały znaczne wzrosty liczby użytkowników- MySpace o 25%, a Bebo o 63%.
Największy jednak wzrost zainteresowania brytyjskich internautów dotyczy Facebooka, o którym ostatnio głośno. Amerykański serwis zanotował 366% wzrost w porównaniu z początkiem roku i znajduje się na 3 miejscu w rankingu. Obecnie liczba użytkowników wynosi 7,6 mln, kiedy w styczniu było to zaledwie 1,6 mln.
W pierwszej piątce najpopularniejszych serwisów w Wielkiej Brytanii znajdują się jeszcze HI5.com (1,9 mln użytkowników) oraz Faceparty.com (1,7 mln).
- Serwisy społecznościowe typu Facebook czy Bebo zanotowały fenomenalny wzrost w ciągu ostatnich 6 miesięcy i nadal powinno tak być, patrząc na tzw. "społecznościowy efekt", który obecnie osiąga swoje apogeum- mówi Bob Ivins z comScore.
Niedawno ruszyła polska wersja Bebo.com, która promowała się m.in. podczas tegorocznego przystanku Woodstock, prowadząc tam swoją kawiarenkę internetową.
Źródło: comScore