Porównywarki cen coraz popularniejsze

W kwietniu 2007 r. ponad 19% polskich internautów odwiedziło przynajmniej jeden z serwisów porównujących ceny produktów dostępnych w e-sklepach, wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Ponadto według raportu Gemius "E-commerce 2007", 36% internautów, którzy robili zakupy przez internet, korzystało z serwisów porównujących ceny.

W kwietniu 2006 roku witryny tego typu odwiedziło niemal 930 tys. osób, a już rok później liczba użytkowników porównywarek cen wzrosła do ponad 2,7 mln.

8% polskich użytkowników sieci rozpoczyna poszukiwanie produktów, które chce kupić w internecie od porównywarek cen. Najczęściej jednak zaczynają od przeszukania znanych aukcji internetowych (41%) lub skorzystanie z wyszkuiwarki internetowej (32%).

Porównywarki cen są młodym rozwiązaniem w polskim internecie. Pierwsze z nich, m.in. skapiec.pl i kupujemy.pl, powstały dopiero na przełomie 2003/2004 r. Według Megapanelu w kwietniu 2007 r. najpopularniejszą polską porównywarką cen było ceneo.pl z liczbą niemal 1,4 mln użytkowników. Za nią uplasowały się nokaut.pl (800 tys. użytkowników) oraz skapiec.pl (540 tys.).



Zobacz także: Majowy ranking serwisów tematycznych

Polacy liderem e-commerce w regionie

Gemius i Sklepy24.pl przygotowały raport "E-commerce w Polsce 2007"

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.