Interia chce być Las Vegas wśród portali

Fulmido.pl, Gremia.net, Grosso.pl oraz projekt Wyspy to najważniejsze tegoroczne inwestycje Interii. Interia.pl zamierza być portalem, z którego serwisów rozrywkowych i informacyjnych najchętniej korzystają internauci w czasie wolnym. Informacje o wynikach finansowych, najnowszych projektach i perspektywach rozwoju spółki przedstawili na konferencji prasowej prezes zarządu Grzegorz Błażewicz i dyrektor finansowy Dariusz Mazurkiewicz.

- Rok 2007 jest przełomowy. Intensywnie inwestujemy w przyszłość spółki- mówił Błażewicz. - Chcemy tworzyć mocne podstawy dla spółki, a nie tylko ślepo generować zyski, dlatego przede wszystkim inwestujemy w nowe produkty.

Wzrost przychodów ze sprzedaży gotówkowej w I półroczu 2007 r. w porównaniu do analogicznego okresu w 2006 r. wyniósł 35%, a ze sprzedaży reklamy internetowej o 53%. - Wynik finansowy netto w pierwszym półroczu wyniósł 5,1 mln zł, to niemal tyle co w całym 2006 r. - mówił wiceprezes Dariusz Mazurkiewicz. - W tym roku przede wszystkim inwestujemy. Wartość dotychczasowych inwestycji to ponad 4 mln zł. W całym ubiegłym roku było to 4,6 mln zł. Spółka w ciągu roku zwiększyła zatrudnienie o 45%. Obecnie w Interii.pl pracuje 245 osób. - Znakomita większość nowo zatrudnionych zasiliła dział sprzedaży i księgowość - wyjaśnia Mazurkiewicz.

W dniu dzisiejszym ruszyła internetowa wypożyczalnia treści multimedialnych Fulmido.pl. Na połowę sierpnia planowany jest natomiast start Grosso.pl- społecznościowej platformy handlowej. Jak informują przedstawiciele Interii, w serwisie będzie możliwość tworzenia sklepu w ramach swojego profilu i łączenie się w większe społeczności branżowe robiące wspólne interesy. Przy wdrażaniu tego projektu Interia współpracuje z Allegro i Merlin.pl. Podobny projekt ogłosili w ubiegłym miesiącu MySpace i eBay.

W połowie lipca ruszył zamknięty serwis społecznościowy Gremia.net skierowany do mikrospołeczności, np. rodziny czy kręgu znajomych. Serwis umożliwia m.in. dodawanie plików, wysyłanie powiadomień, ustalanie wspólnego kalendarza, dzielenie się notatkami.

Jeszcze w tym roku ma ruszyć serwis, skierowany do Polonii mieszkającej w USA i Anglii, pod roboczą nazwą Wyspy. - Polacy rozsiani są po całym świecie, a oni również korzystają z naszego portalu - mówi Błażewicz. - Dlatego specjalnie dla nich przygotowujemy ten projekt. Będzie to połączenie serwisu społecznościowego, mapowego i dziennikarstwa obywatelskiego. Wszystkie osoby zaangażowane w ten projekt w USA i Anglii są pochodzenia polskiego. W dalszej perspektywie Interia planuje otwarcie Wyspy Nowa Huta, ponieważ w tej krakowskiej dzielnicy spółka wspiera lokalną społeczność.

Jak widać po nowych projektach Interia.pl nadal chce być kojarzona jako portal z dużą ilością rozrywki i lokalnej informacji, przeznaczony głównie dla młodych ludzi. Przedstawiciele spółki określają Interie jako Las Vegas wśród portali.

Spółka utworzyła w ostatnim czasie także Fundację Interia 500 funtów. - Od firmy tej wielkości i skali działania co Interia.pl oczekuje się istotnego zaangażowania społecznego. Stąd pomysł na fundację - mówi Grzegorz Błażewicz. Będzie ona wspierała osoby uzdolnione, które chcą się rozwijać, lecz brakuje im środków na realizację konkretnych celów. Wartość stypendium ma wynosić 500 funtów. W radzie fundacji zasiadają gen. Mieczysław Bieniek, Marcin Daniec i Andrzej Mleczko.

Zobacz także: Dobre wyniki finansowe Interii za I półrocze

Dobry I kwartał dla Interia.pl