GMail w Polsce mocno w górę

Google udostępnił usługę pocztową GMail po polsku dla wszystkich internautów w lutym bieżącego roku. Sprawdziliśmy ilu użytkowników zyskał serwis przez cztery miesięce, opierając się na danych Megapanel PBI/Gemius. Przyjrzeliśmy się także zmianom zasięgu polskich serwisów pocztowych w ciągu ostatniego roku.

Gdy we wrześniu 2006 r. publikowaliśmy wyniki oglądalności skrzynek pocztowych oparte na danych pochodzących z badania Megapanel PBI/Gemius, GMail znajdował się na szarym końcu z zasięgiem 2,93%.

W styczniu bieżącego roku, gdy dostęp do poczty Google nadal wymagał zaproszenia, GMail miał zasięg 5,16%, co przekładało się na liczbę 678 tys. użytkowników (real users). Już wtedy poczta Google wyprzedziła w skali miesiąca liczbę użytkowników (real users) poczty portalu Gazeta.pl, która docierała w styczniu br. do 3,2% polskich internautów.

Według Megapanel/PBI Gemius, poczta Google miała w maju br. zasięg na poziomie 7,12% i 1,002 mln użytkowników (real users). Tym samym w stosunku do stycznia (czyli ostatniego miesiąca gdy produkt był dostępny "na zaproszenia") GMail zyskał 1,96 pkt. proc. zasięgu i ok. 324 tys. użytkowników.

Na przestrzeni roku (maj 2006 - maj 2007) najwięcej zasięgu stracił serwis pocztowy Onetu - 4,95 pkt. proc. W tym okresie GMail zyskał 4,48 pkt. proc. zasięgu.

GMail w Polsce mocno w górę

Liczba użytkowników (real users) serwisu pocztowego według danych Megapanel PBI/Gemius nie powinno się porównywać z liczbą zarejestrowanych użytkowników danej usługi. Serwisy Google oraz Neostrada nie są objęte audytem site-centric, w związku z czym dane dotyczące ich oglądalności mogą się cechować większym błędem statystycznym, niż w przypadku witryn objętych audytem.