Polskie Google Analytics

Google uruchomiło polskojęzyczną wersję swojego narzędzia służącego do analizy oglądalności stron internetowych - Google Analytics.

Google Analytics został stworzony na bazie produktu firmy Urchin Software, firmy kupionej w kwietniu 2005 r. przez Google. Serwis ujrzał światło dzienne w listopadzie 2005 r., do połowy 2006 roku istniały ograniczenia dotyczące liczby zakładanych kont. Obecnie nie ma takich ograniczeń.

"Nowa wersja Google Analytics oferuje lepszą widoczność ważnych danych, przejrzystą grafikę i intuicyjne ścieżki nawigacji. Program omawia dane korzystając z prostego języka, dzięki czemu właściciele serwisów mogą podejmować bardziej świadome decyzje" - można przeczytać na oficjalnym blogu Google Polska.

-W Google koncentrujemy się na tworzeniu potężnych narzędzi umożliwiających reklamodawcom zmierzenie skuteczności wydatków na marketing oraz wyciągnięcie maksimum korzyści z prowadzonego biznesu - mówi Paul Muret, Engineering Director, Google. -Nowa wersja Google Analytics pozwoli reklamodawcom oraz właścicielom serwisów lepiej poznać potrzeby ich klientów, a co za tym idzie, zwiększyć stopę zwrotu z inwestycji polepszając jednocześnie jakość korzystania z handlu internetowego przez klientów.

Usługa Google Analytics jest zintegrowana z narzędziem Google AdWords.



Weź udział w sondzie. Google wprowadziło polskojęzyczną wersję narzędzia Google Analytics. Jak ten ruch wpłynie na sytuację polskich firm dostarczających narzędzi analizy statystyk oglądalności?

Polska wersja Google Analytics: http://www.google.com/analytics/pl-PL/
Aleksandra Szłamas, Gemius SA
Czy polska wersja Google Analytics osłabi pozycję Gemiusa na polskim rynku badań oglądalności serwisów metodą site-centric, tj. gemiusTraffic?

Mówiąc o pozycji Gemius na polskim rynku badań site-centric, podkreślamy nasze działania zdecydowanie wykraczające poza ramy dostarczania predefiniowanych statystyk.

gemiusTraffic to nie tylko system trackingowy dla stron WWW, ale fragment zintegrowanej oferty Gemius (Megapanel PBI/Gemius, gemiusUsability, czy gemiusAdHoc). Taka integracja pozwala na przeprowadzanie analiz wykraczających poza ramy typowych statystyk ruchu. Istotne wyróżniki gemiusTraffic to: rozbudowany system narzędzi wspomagających (np. gemiusIntergated, system prognozowania - tzw. "wróżka"), możliwość budowania własnej struktury drzewa witryny, ranking ścieżek wizyt, czy możliwość przeglądania szczegółów ostatnich wizyt.

Z punktu widzenia nie tylko stabilnego monitorowania strategii e-biznesowej, ale także jej rozwoju, czynnikiem kluczowym dla Klientów jest stała opieka ekspercka oraz bezpośrednia reakcja zespołu badaczy na stawiane przez rynek wymagania - te usługi są standardem w ofercie badawczej Gemius.

GoogleAnalytics nie stanowi bezpośredniej konkurencji dla badania gemiusTraffic.

Kiedy Gemius zaprezentuje nową wersję gemiusTraffic?

Obecnie trwają prace nad nową wersją interfejsu gemiusTraffic. Data premiery nie została jeszcze wyznaczona.

Czy wprowadzenie produktu Google Analytics spowoduje zmiany na polskim rynku analityki oglądalności WWW?

Polski rynek badań site-centric rozwija się dynamicznie, innowacje powodują, że prace koncepcyjne nad nowymi rozwiązaniami stają się coraz bardziej intensywne.

Produkt GoogleAnalytics jest już powszechnie znany w Polsce. Wprowadzenie jego polskiej wersji językowej, zapewne ważne dla pewnej grupy użytkowników, jest naturalną konsekwencją rozwoju - nie należy więc w prognozach mówić o rewolucji.

Wierzymy, że dzięki różnorodności usług, badania online staną się warunkiem sine qua non dla każdego podmiotu obecnego w internecie.


Żaneta Tarnowska, dyrektor zarządzający stat24 sp. z o. o.
Pojawienie się Google Analytics z interfejsem w języku polskim jest naturalnym etapem w rozwoju statystyk wspomnianej firmy. Na dany moment trudno jest stwierdzić czy Google znacząco wpłynie na pozycję stat24 - moim zdaniem nie.

stat24 korzysta z metodologii, która jest uznana za standard badań polskiego internetu, stąd zbierane dane są uznawane za rzetelne i wiarygodne przez agencje reklamowe na polskim rynku. Ponadto przywiązanie użytkowników do intuicyjnego interfejsu oraz zachowana archiwizacja danych jest elementem, który jest badzo istotny dla naszych użytkowników.

Ideą stat24 jest udostępnianie narzędzia, które pod jednym interfejsem będzie oferowało użytkownikowi kilka rozwiązań, stąd na przestrzeni miesiąca stat24 zaprezentuje nową usługę, zintegrowaną ze statystykami.

Nie chciałabym zdradzać szczegółów, ale jestem przekonana, iż dla wielu użytkowników będzie to główne narzędzie pozwalające na zwiększenie użyteczności serwisu oraz dostarczy ono informacji jak najefektywniej rozmieścić treści oraz reklamę na monitorowanej witrynie.

Dodam, iż pojawienie się Google Analytics w języku polskim nie było dla stat24 zaskoczeniem. Zawsze pojawianie się nowych rozwiązań na rynku motywuje stat24 do ulepszania swojej oferty i rozszerzania jej. Mimo tego, iż możemy pochwalić się już ponad milionem kont statystyk założonych poprzez stat24 nie spoczywamy na laurach. Cały czas staramy się spełniać oczekiwania Klientów. Naszą mocną stroną z pewnością jest aktualizacja statystyk na bieżąco, co jest niezbędnym elementem informacyjnym podczas np. trwającej kampanii reklamowej, a także profesjonalna obsługa Klienta, który zawsze może liczyć na rozwiązanie problemu związanego ze statystykami.

Aktualizacja: 24 lipca 2007 10:23
Dodaliśmy opinie przedstawicieli Gemius SA oraz stat24 sp z. o. o.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.