Linki sponsorowane powodem kłopotów Google

Praktyki stosowane przez Google w programie reklamowym AdWords są nieuczciwe, twierdzi australijski urząd, który zajmuje się ochroną konsumenta i walką z nieuczciwą konkurencją. Chodzi o reklamy, których treść wprowadza w błąd konsumenta.

Urzędowi nie podoba się, że reklamy tekstowe jednej z firm zajmujących się sprzedażą samochodów, zawierały w tekście nazwy firm konkurencyjnych. Chodzi o reklamy z 2005 roku, zawierające w nazwie frazy "Kloster Ford" i "Charlestown Toyota", które prowadzą do witryny firmy Trading Post. To właśnie ta firma wykupiła w Google'u reklamy.

Urząd (Australian Competition and Consumer Commission - ACCC) pozwał Google oraz firmę Trading Post do Sądu Federalnego, lecz wycofał się z oskarżenia Trading Post, po tym jak firma zdecydowała się wycofać swoje reklamy z AdWords.

Australisjki urząd twierdzi, że Google stosują nieuczciwe praktyki konkurencyjne. Zdaniem ACCC, Google nie robi wystarczająca wiele, by zapobiec praktykom, które wprowadzają w błąd konsumenta. Urząd uważa także, że konsument może mieć kłopot z odróżnieniem wyników organicznych wyszukiwania od linków sponsorowanych.

To pierwsza sprawa tego typu. Proces ma się rozpocząć 21 sierpnia. -Google Australia głęboko wierzy, że te żądania są bezpodstawne I będzie walczył przeciwko nim z całą mocą-napisał prawnik Google w oświadczeniu.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.