Web 2.0 w Travelplanet

Travelplanet.pl uruchomił serwis Opinie, dzięki któremu internauci mogą wymieniać się recenzjami hoteli i fotografiami z wakacji. Firma łączy z nim duże nadzieje. "Era Web 2.0 wkracza dużymi krokami w turystykę", można przeczytać w komunikacie przesłanym przez firmę do mediów.

Travelplanet.pl wychodzi w stronę użytkownika, taki wniosek można wyciągnąć przyglądając się ostatnim poczynaniom firmy. Nowy serwis z opiniami umożliwia szukanie i dodawanie recenzji i ocen dotyczących wakacyjnych miejscowości czy hoteli. Witryna została uzupełniona o mapy satelitarne z lokalizacją hoteli.

Jak zapewniają przedstawiciele TravelPlanet w nowym serwisie w ciągu pierwszych dni pojawiło się ponad 1000 opinii.

Przygotowując nową witrynę Travelplanet korzystało z pomocy firmy ACMB, która specjalizuje się w tworzeniu serwisów społecznościowych i ma za sobą między innymi wdrożenie serwisu MyCommunity.pl skierowanego do Polaków mieszkających za granicą.

Komu użytkownicy Travelplanet polecają marokańską miejscowość Agadir?Kliknij, aby powiększyćKomu użytkownicy Travelplanet polecają marokańską miejscowość Agadir? Jak mówi Dawid Sadulski PR manager Travelplanet, za najważniejszą cechę nowego serwisu można uznać "wyszukiwanie behawioralne", przez które autorzy rozumieją wyszukiwanie ze względu na 9 parametrów, które określa osoba pisząca recenzje. Dzięki temu można znaleźć miejsca, które np. polecane są dla ludzi ceniących ciszę i spokój i posiadających małe dzieci. -Uważamy, że wyszukiwanie behawioralne stanie się w przyszłości jedną z najpopularniejszych metod wyszukiwania w serwisie- komentuje wprowadzenie nowej usługi Sadulski.

W maju bieżącego roku Travelplanet umożliwiło internautom oglądanie hoteli na mapie satelitarnej w programie Google Earth.

Travelplanet S.A. jest spółką notowaną na GPW. Wartość sprzedaży spółki w całym roku 2006 wyniosła 75 mln zł i była o 95% większa niż w roku 2005. Zysk netto wyniósł 0,27 mln zł w porównaniu do 0,45 mln zł straty w 2005 roku.

Według kwietniowych wyników Megapanel PBI/Gemius Travelplanet.pl miał 409 tys. użytkowników (real users) i zasięg 2,89%.

http://opinie.travelplanet.pl

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.