Analitycy informują: czeka nas więcej reklam w grach

Według analizy sporządzonej przez ekspertów z Yankee Group już wkrótce w grach pojawi się znacznie więcej reklam. Treść dokumentu wskazuje na to, że wartość reklam zamieszczanych w grach komputerowych osiągnie w 2011 roku astronomiczną kwotę 971,3 miliona dolarów. Dla porównania, wartość ta wynosiła w roku 2006 jedynie 77 milionów dolarów.

Zdaniem ekspertów zmiany spowodowane są tym, że firmy coraz częściej patrzą na rynek gier komputerowych przychylnym okiem. Konsorcja postrzegają gry jako doskonałe miejsce do poszukiwania nowych klientów.

Z raportu wynika, że liczba gier, w których znajdować się będą reklamy wzrośnie w 2008 roku dwukrotnie. Ponadto, jeśli wzrost ten okaże się stały, z czasem może okazać się, że reklamy zamieszczane w grach wyprą tradycyjne środki promocji.

Na szczęście, nie jest to bliska przyszłość. Dla porównania, wartość reklam zamieszczanych w internecie, w zeszłym roku wzrosła o 4,3 miliarda dolarów. Reklamy zamieszczane w telewizji, gazetach czy radiu zanotowały natomiast wzrost w wysokości 3,6 miliardów dolarów.

Eksperci z Yankee Group w swoich przewidywaniach nie są osamotnieni. Firma eMarketer szacuje, że przed rokiem 2011 wartość reklam w grach powinna wynieść, w samych tylko Stanach Zjednoczonych, ok. 969 milionów dolarów. Natomiast analitycy z PricewaterhouseCoopers prognozują, że w niedługim czasie reklamy tego typu staną się głównym motorem napędowym rozwoju rynku gier komputerowych.

Wygląda na to, że graczom wypada jedynie pogodzić się z trendem. Na pocieszenie - więcej reklam to więcej wpływów dla producentów. To z kolei wiąże się z większymi funduszami na produkcje gier, czyli w istocie lepszymi tytułami. Miejmy nadzieję.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.