Azjatycki internet w rękach Amerykanów

Korea Południowa ma najwyższy w Azji współczynnik penetracji internetu, który wynosi 65%, co przekłada się na 26,3 mln osób, wynika z danych opublikowanych przez firmę badawczą comScore. Najniższym wynikiem mogą pochwalić się Indie, w których z sieci korzysta 3% populacji, czyli 22,8 mln osób. Najwięcej internautów jest w Chinach - 91, 5 mln, to około 9% populacji powyżej 15 roku życia. We wszystkich analizowanych przez comScore państwach rejonu Azja/Pacyfik najpopularniejsze serwisy należą do amerykańskich firm.

W całym regionie Azji i Pacyfiku jest 283,5 mln internautów. To 37% światowej populacji użytkowników internetu, która zdaniem comScore wynosi 772 mln osób. Po raz pierwszy comScore opublikował porównywalne dane dotyczące internetu w 10 krajach regionu.

Pod względem penetracji internetu prym wiedzie Korea Południowa (współczynnik 65%), kolejne są Australia (62%), Nowa Zelandia (60%) oraz Honk Kong (59%).

Biorąc pod uwagę liczbę użytkowników sieci zwycięzcą są Chiny (91,5 mln), przed Japonią (53,7 mln) oraz Koreą Południową (26,3 mln).

Azjatycki internet w rękach Amerykanów

Przyglądając się najpopularniejszym witrynom w analizowanych krajach, widać wyraźnie, że w najsilniejszymi graczami są amerykańskie korporacje. W całym regionie najczęściej są odwiedzane witryny trzech gigantów: Yahoo!, Microsoft i Google. Spośród 30 wymienionych przez ComScore najpopularniejszych witryn, zaledwie 4 pochodzą od firm innych niż amerykańskie.

Azjatycki internet w rękach Amerykanów