YouTube zostawia konkurencję w tyle

Aż o 70% wzrósł udział YouTube w liczbie wizyt na amerykańskich serwisach wideo w okresie styczeń - maj 2007, podaje Hitwise. W tym samym okresie udział 64 innych witryn zakwalifikowanych do kategorii wideo, zwiększył się o 8%.

Dominacja YouTube na rynku serwisów wideo jest przytłaczająca. Z badań Hitwise wynika, że YouTube miał 60% udziału w rynku, na drugim miejscu znalazł się serwis MySpace Video, z 16% udziałem w rynku, kolejne były Google Video - 7,81%, Yahoo! Video - 2,77% oraz MSN Video - 2,09%.

Hitwise informuje również, że średnio 20% ruchu na amerykańskich witrynach wideo pochodzi z wyszukiwarek. W ciągu ostatniego roku ruch ten zwiększył się trzykrotnie. Zdaniem Hitwise optymalizacja wideo, w taki sposób by trafiło do wyszukiwarki, jest równie ważne co umieszczenie klipu w sieci.

Hitwise uzyskuje dane o oglądalności poszczególnych witryn internetowych za pomocą badań typu network-centric. Firma otrzymuje od dostawców internetu logi, zawierające anonimowe informacje o ruchu. Następnie są one przeliczane i estymowane na populację.