Reklama na wielu witrynach zwiększa współczynnik konwersji

Kreacja pokazywana na wielu witrynach ma znaczący wpływ na współczynnik konwersji, wynika z najnowszego raportu Atlas Institute. To wnioski niezgodne z obiegową opinią, że 100% konwersji pochodzi z ostatniej ekspozycji reklamy, czy też ostatniego kliknięcia w reklamę. Reklama w wyszukiwarkach jest przeceniana, uważają specjaliści z Atlas Instittute.

Konsumenci, którzy mieli kontakt z reklamą u kilku wydawców, dwa razy częściej dokonywali konwersji niż ci, którzy zetknęli się z reklamą na jednej witrynie. 2/3 osób które wykonało określoną akcję, miało styczność z kreacją reklamową na wielu witrynach. Branie pod uwagę tylko ostatniego kliknięcia, jak to się dzieje w przypadku reklamy w wyszukiwarkach takich jak Google, może spowodować, że reklamodawcy nie zauważą tego co skłoniło konsumenta do wykonania akcji, podkreślają autorzy raportu.

-Wyszukiwarki są obdarzane [przez reklamodawców] większym zaufaniem niż na to zasługują - komentuje dla Adweek wyniki badań analityk Young Bean-Song z Atlas Institute.

Badanie zostało przeprowadzone w I kwartale br., brano pod uwagę kampanie 16 dużych reklamodawców. Łącznie przeanalizowano 5 mld impresji i zachowania 300 mln użytkowników.

Reklama w wyszukiwarkach stanowi 40% amerykańskiego rynku reklamy online.

Atlas jest częścią Aquantive, firmy którą ostatnio kupił Microsoft za 6 mld USD.

Więcej: Atlas Institute

Patrz także:

Reklama graficzna pomaga tekstowej