Dwukrotny wzrost wydatków na internet do 2011

Reklama w sieci i opłaty za dostęp do internetu wzrosną w Stanach Zjednoczonych dwukrotnie do 2011 dzięki upowszechnianiu się dostępu do szerokopasmowego łącza oraz rozwijającemu się sektorowi portali społecznościowych i stron, oferujących rozrywkę, zgodnie z najnowszym raportem działu Global Entertainment firmy PricewaterhouseCoopers oraz Media Outlook.

W raporcie przewiduje się, że połączone wydatki na reklamę oraz opłaty konsumentów, uiszczane providerom internetowym w Stanach Zjednoczonych, osiągną 78,4 mld USD w 2011, co w porównaniu z sumą 47,2 mld USD w 2006 oznacza średni wzrost roczny na poziomie 10,7%.

Stany Zjednoczone posiadają największy na świecie rynek reklamy online, który ma wg prognoz dynamicznie wzrosnąć do 2011, by osiągnąć poziom 35,4 mld USD. Największym konkurentem dla Stanów Zjednoczonych są obecnie Chiny, które prześcigną ten kraj pod względem penetracji internetu do końca 2009, jak stwierdza raport.

Jak mówi Joseph Rizzo, doradca ds. sektora technologicznego na rynku amerykańskim w PricewaterhouseCoopers: -- Spodziewamy się, że Chiny znacznie przyśpieszą rozwój swojego internetu - w kwestii liczby użytkowników już są niesamowici.

Opłaty za dostęp do internetu wzrosną wg ekspertów do 2011 średnio o 7,1% rocznie, by osiągnąć 43 mld USD.

Jak dodaje Rizzo: -- Reklama internetowa znacznie zyskała na odejściu kluczowej grupy konsumentów od telewizji, dla których internet stał się integralną częścią życia codziennego.

Suma opłata za dostęp do szerokopasmowego łącza ma wzrosnąć wg prognoz do 41,4 mld USD w 2011, w tempie rocznym 11,9%. Oznacza to, iż w Stanach Zjednoczonych będzie wtedy 89 mln internautów - ich średni wzrost roczny wynieść ma 12,2%.

tekst: Konrad Szlendak

źródło: Reuters.com