Nowa metodyka Ranking.pl

Gemius zmienił metodykę badania Ranking.pl. Od poniedziałku zestawienia m.in. najpopularniejszych przeglądarek wykorzystywanych przez polskich internautów są liczone według liczby odsłon, a nie jak było dotychczas - liczby użytkowników-cookies.

Nowa metodyka została wprowadzona ponieważ narastał problem kasowalności plików cookie. W badaniu ranking.pl jednego użytkownika oznaczał jeden plik cookie. Co jednak w wypadku gdy dana osoba za każdym razem po zakończeniu pracy z komputerem kasowała plik ciasteczka? Gemius zdecydował się odejść od rankingu według użytkowników (ciasteczek), na rzecz klasyfikacji bazującej na liczbie odsłon. Dane tak jak dotychczas prezentowane są procentowo.

- Mając na uwadze rzetelność badawczą, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie zmian w metodyce rankingów liczonych na podstawie liczby użytkowników (cookie) - wyjaśnia Piotr Ejdys, prezes zarządu Gemius S.A. - Dzisiejsza publikacja jest pierwszą odsłoną prowadzonych przez nas prac nad kształtem i formą prezentacji wyników w serwisach rankingowych.

Wszystkie dane od 26 grudnia zostały zaprezentowane w oparciu o nową metodykę.

W serwisie pojawiła się także nowa statystyka - rozkład próby na odsłony z polskiego oraz zagranicznego internetu.

W serwisie Ranking.pl można znaleźć aktualne informacje dotyczące najpopularniejszych w Polsce przeglądarek, systemów operacyjnych czy rozdzielczości ekranu, a także dane o tym z jakich województw i państw łączą się internauci.