Gadu-Gadu przejęło Blip

Spółka Gadu-Gadu S.A. nabyła prawa do Blip, czyli serwisu "mikro-bloggingowego" od dłuższego czasu zapowiadanego w polskiej sieci. Nad rozwojem Blipa nadal będą pracować Marcin Jagodziński (autor bloga Netto) oraz Zbigniew Sobiecki. Obydwaj dołączyli do zespołu Gadu-Gadu S.A.

Blip to skrót od Bardzo Lubię Informować Przyjaciół. Twórcy Blipa nie ukrywają, że inspiracją dla nich był Twitter - amerykański serwis umożliwiający m.in. prowadzenie prostego bloga, w którym wpisy są publikowane za pomocą smsów.

Jak podaje firma Gadu-Gadu S.A. w oficjalnym komunikacie Blip to "unikatowy serwis łączący w sobie blogowanie, czatowanie, powiadamianie znajomych i nawiązywanie nowych znajomości."

- Możliwości i potencjał rozwoju Blip to doskonałe uzupełnienie usług, które oferujemy kilkumilionowej społeczności użytkowników Gadu-Gadu - uważa Piotr Pokrzywa z Zarządu Gadu-Gadu S.A.

-Potrzebujemy jeszcze trochę czasu, żeby doprowadzić Blip do pełnej planowanej funkcjonalności. Myślę, że dzięki wsparciu Gadu-Gadu uda nam to szybciej niż gdybyśmy wykonywali wszystko samodzielnie. Wspierać nas będzie cała firma, choć na razie core-team pozostaje dwuuosobowy. Gdy zajdzie taka potrzeba, rozbudujemy zespół pracujący nad blipem, rekrutując dodatkowe osoby z wewnątrz firmy lub poszukując ich na zewnątrz- mówi Marcin Jagodziński, współtwórca Blipa.

Bliposfera w BlipieBliposfera w Blipie Blipa stworzyły dwie osoby - Marcin Jagodziński oraz Zbigniew Sobiecki. Poznali się na nieformalnych spotkaniach Bootstrap, organizowanych co miesiąc w Warszawie. Serwis zaczęli tworzyć w lutym bieżącego roku.

Blip jest na razie w wersji beta. Każdy jego użytkownik ma do dyspozycji zaproszenia, które może rozdysponować wśród swoich znajomych.

Spółka Gadu-Gadu S.A. przejęła pod koniec maja serwis Nauka.pl. Gadu-Gadu S.A. zamierza przeznaczyć 39 mln zł pozyskanych z emisji akcji na przejęcia.

Wersja beta serwisu Blip: http://beta.blip.pl
Blog Blipa: http://www.bliplog.pl/
Piotr Pokrzywa, członek zarządu Gadu-Gadu
Jaki był rząd wielkości transakcji?

Nie podajemy wartości transakcji.

W jaki sposób i kiedy bedzie promowany Blip?

Sieć Gadu-Gadu oferuje duży i skuteczny zasięg i z pewnością, gdy udostępnimy wszystkim internautom w wersji oficjalnej Blipa, będzie on promowany w GG, ale nie zakładamy z góry, że będzie to tradycyjna reklama banerowa. Gadu-Gadu to nie tylko komunikator - dzięki różnorodnym usługom możemy stosować niestandardowe akcje, również marketingu szeptanego. Za wcześnie oczywiście, aby mówić o szczegółach na tym etapie. Obecnie trwają intensywne prace nad rozwojem Blipa.

Ile swobody w tworzeniu serwisu pozostanie w gestii twórców Blipa?

Blip będzie rozwijany i zarządzany przez jego założycieli. Ze strony Gadu-Gadu otrzymają oni wsparcie finansowe i techniczne oraz organizacyjne przy swobodzie rozwijania serwisu.

Co najważniejszego daje Blip użytkownikom Gadu-Gadu?

Przede wszystkim jest to nowa usługa, która doskonale wpisuje się w naszą strategię - oferowania komunikacji. A więc uzupełnia dotychczasowe usługi sieci Gadu-Gadu. Dzięki Blipowi użytkownicy Gadu-Gadu będą mogli jeszcze lepiej dzielić się z przyjaciółmi tym, co dla nich ważne, być z nimi w kontakcie również w formie mikro-blogowania. W szerszym pojęciu - blipowanie będzie nową formą interakcji w sieci, obok Gadu-Gadu.

Aktualizacja: 12 czerwca 2007 15:30
Dodaliśmy krótki wywiad z Piotrem Pokrzywą, członkiem zarządu Gadu-Gadu S.A.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.