Nieznacznie maleją wydatki na reklamę graficzną

Jak wynika z raportu firmy TNS Media Intelligence, wydatki na reklamę graficzną w Stanach Zjednoczonych wciąż rosną, jednak w pierwszym kwartale 2007 ich dynamika spadła w porównaniu z zeszłym rokiem o 0.3%. Spadek jest tłumaczony mniej korzystną koniunkturą względem końca zeszłego roku, kiedy kraj przeżywał Zimową Olimpiadę w Turynie, po której wydatki na reklamę nieco zmalały.

Wg raportu TNS Media Intelligence, jednej z czołowych firm specjalizujących się w dostarczaniu informacji marketingowej, nakłady na reklamę internetową w Stanach Zjednoczonych wzrosły w pierwszym kwartale 2007 o 16.7% w porównaniu z pierwszym kwartałem roku ubiegłego i osiągnęły poziom 2.7 mld USD. Wśród sześciu przebadanych mediów internet wyprzedził tym samym swoim rocznym wzrostem wszystkie pozostałe.

Jak mówi dla Clikz.com Jon Swallen, SVP ds. rozwoju TNS: -- Coraz bardziej postrzegamy internet jako kluczowy segment dla marketerów. Największych 50 reklamodawców, wiodące firmy na rynku, które reprezentują jedną trzecią wydatków na reklamę, są najmocniej związane ze starymi mediami. Jednak w ciągu kilku ostatnich lat przesunęły one znaczną część swojego budżetu w kierunku sieci.

Internet staje się atrakcyjną platformą komunikacji z konsumentami z kilku powodów. Są to wg twórców raportu: większy stopień odpowiedzialności finansowej, większa możliwość stosowania targetowania, duża przestrzeń reklamowa oraz większa kontrola nad inflacją cenową. Wszystko to razem sprawia, że nawet duże koncerny patrzą już na internet przychylnym okiem.

Jak mówi Jon Swallen: -- W ciągu ostatnich dwóch kwartałów zobaczyliśmy w końcu, jak pieniądze tych firm wędrują do internetu w znacznie szybszym tempie. W końcu zaczynają doganiać ogólny trend na rynku. To coś, czego nie mogliśmy zobaczyć przez długi czas.

tekst: Konrad Szlendak

źródło: Clikz.com