Polacy aktywnie korzystają z bankowości online

W raporcie przedstawionym przez firmę Nielsen Polacy znaleźli się na trzecim miejscu wśród internautów aktywnie korzystających z możliwości, jakie daje bankowość online. Naszych użytkowników wyprzedzili jedynie Portugalczycy i Brazylijczycy.

W badaniu Nielsena wzięło udział prawie 25,5 tys. internautów z 46 krajów, którzy odpowiedzieli na pytania dotyczące częstotliwości korzystania z usług bankowych online. Badana była też lojalność wobec swojego banku.

Polacy znaleźli się w badaniu na trzecim miejscu z 28% internautów, którzy stale korzystają z bankowości online, nieznacznie wyprzedzili ich tylko Portugalczycy i Brazylijczycy z 30% użytkowników. Za nimi uplasowali się Chilijczycy z 27% oraz Estończycy i Holendrzy, u których odsetek ten kształtuje się na poziomie 25%.

Korzystanie z bankowości online przynajmniej raz w tygodniu zadeklarowało 69% polskich internautów, 79% ankietowanych w Estonii, 76% w Norwegii, 75% w Holandii i 72% w Nowej Zelandii. Finlandia i Belgia zanotowały wynik taki sam, jak Polska. Średnia dla wszystkich 46 krajów wyniosła 43%.

Polacy znaleźli się także wysoko w klasyfikacji użytkowników, którzy deklarują, że nigdy nie odwiedzają oddziału swojego banku. W Polsce takich odpowiedzi było 28%, w Szwecji 36%, w Holandii 34%, w Norwegii i w Rosji 30%, a w Wietnamie 29%. Średnia badania wyniosła 14%.

Mimo globalnego wzrostu zainteresowania bankowością online, wiele respondentów wciąż deklaruje potrzebę fizycznego kontaktu z obsługą klienta. Średnio 54% respondentów odwiedza bank raz w miesiącu, robi to 78% Meksykanów, 72% Brazylijczyków i 71% Chińczyków.

źródło:http://www2.acnielsen.com/

tekst: Konrad Szlendak