Konsumenci szukają w sieci najlepszej ceny

Jak pokazuje raport DoubleClick Performics - oddziału znanej firmy, stworzonego w celu dostarczenia dokładnych narzędzi badawczych dla marketingu online, jeśli chodzi o zakupy w sieci konsumenci nie są wierni jednemu sklepowi ani określonej marce, ale krążą w poszukiwaniu najlepszej ceny.

Jak powiedział Stuart Frankel, prezes DoubleClick Performics: -- Jeśli chodzi o lojalność i programy promocyjne, nasze badanie pokazuje, że konsumenci najczęściej szukają najlepszej ceny. Siedmiu na dziesięciu konsumentów przeszukuje mnóstwo sklepów zanim dokona zakupu w takim, który oferuje najlepszą cenę.

Badanie wykazało, że 42% konsumentów przed dokonaniem zakupu używa porównywarki cen. 48% konsumentów określiło też swoją lojalność wobec kupców internetowych jako "coś związanego z reprezentowaną przez niego dobrą ceną, wysokim standardem obsługi klienta i zróżnicowaną ofertą produktów."

70% respondentów badania uczestniczy w jakimś programie lojalnościowym. 53% respondentów stwierdziła z kolei, że obniżki cen lub ekskluzywne oferty tylko dla członków programu są niezwykle ważnym czynnikiem programów lojalnościowych. Słaba obsługa klienta sprawia, że 41% konsumentów przestaje być lojalna wobec sklepu internetowego.

Konsumenci zaawansowani tzn. tacy, którzy należą do dwóch lub więcej programów lojalnościowych są mniej skupieni na cenie, a bardziej na poszerzeniu samego doświadczenia zakupów za pomocą nowych narzędzi i technologii.

Przy podejmowaniu decyzji o powrocie na konkretną stronę 56% stwierdziło, że bardzo ważną opcją jest tworzenie przez stronę profilu zachowań konsumenckich.

Modele kupowania różnią się ze względu na płeć, mężczyźni są zazwyczaj mniej lojalni, a kobiety częściej się rejestrują i większy wpływ wywiera na nie promocyjny newsletter.

Przynajmniej połowa przebadanych konsumentów wskazała na kupowanie przez siebie online odzieży, książek, płyt, sprzętu komputerowego i zabawek. Sporym czynnikiem, ciągle przyciągającym konsumentów do danego sklepu, jest też wg badania brak kosztów dostawy.

źródło: http://www.performics.com/

Tekst: Konrad Szlendak