Polski rząd chce ukrócić e-hazard

Internet Standard | 2007-05-22 10:53:00
Polska stanie się kolejnym po USA państwem, objętym całkowitym zakazem e-hazardu. Ustawę w tej sprawie przygotowuje właśnie Ministerstwo Finansów. Po wielu latach trudności z interpretacją przez urzędników niejasnych i niespójnych przepisów, teraz przestrzeganie nowych mają wyegzekwować organy ścigania, podaje Rzeczpospolita.
Projekt nowelizacji ustawy o grach i zakładach wzajemnych oraz niektórych innych ustaw, wprowadzającej w praktyce całkowity zakaz e-hazardu w polskiej sieci, jest właśnie wstępnie konsultowany przez rząd. Jako główny powód konieczności znowelizowania starej ustawy, która nie wyrażała zakazu e-hazardu w sposób bezpośredni, wymienia się obronę przed uczestniczeniem w tym procederze osób nieletnich.

O wiele ważniejszą przyczyną nagłego odwrotu polskiego rządu od pomysłów legalizacyjnych jest jednak ostatnia decyzja Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, który wydał niekorzystny wyrok w sprawie legalizacji we Włoszech e-hazardu, objętego monopolem państwowym. Kolejnym, prawdopodobnym wyjaśnieniem jest także możliwość prania dzięki e-hazardowi brudnych pieniędzy, która jest solą w oku Ministerstwa Finansów.

Jak mówi dla Rzeczpospolitej przedstawiciel Ministerstwa Finansów cytowany w artykule "Będzie całkowity zakaz e-hazardu w Polsce": -- Istnieje wiele przyczyn, dla których zakaz ten powinien obowiązywać. Przede wszystkim nie ma jednak żadnych gwarancji, iż ewentualne zalegalizowanie hazardu internetowego zlikwidowałoby istniejący problem nielegalnego obecnie e-hazardu. Zdaniem resortu, żaden kraj, który zdecydował się na pełną legalizację e-hazardu, nie był w stanie wyeliminować dostępu do niego osób nieuprawnionych do gry.

Mimo tego, że firmy, zajmujące się e-hazardem najczęściej zarejestrowane są w rajach podatkowych na Karaibach, za swoje nielegalne operacje mają być bezwzględnie ścigane. Ministerstwo Finansów zamierza w tym celu skoncentrować się na kontroli przepływu środków finansowych pomiędzy operatorami, a grającymi. W tym celu ma zostać wprowadzony monitoring serwerów, na których odbywają się gry, na banki spadnie zaś obowiązek analizowania transakcji, które będą realizowane w krótkim okresie na jednym rachunku i na niewielkie kwoty.

Oprócz tego ma zostać wprowadzony szereg czynności motywujących i dających więcej uprawnień pracownikom szczególnego nadzoru podatkowego, inspektorom kontroli skarbowej, pracownikom jednostek organizacyjnych kontroli skarbowej, funkcjonariuszom policji, Centralnego Biura Antykorupcyjnego oraz Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

Źródło: http://rzeczpospolita.pl/
Patrz także:

e-hazard w Polsce: popularny i nielegalny

Wyniki sondy przeprowadzonej przez Internet Standard. 55% osób uważa, że e-hazard w Polsce powinien zostać zalegalizowany. 35% uważa, że nie powinien zostać zalegalizowany, odpowiedzi "nie wiem" udzieliło 10% ankietowanych

Ocena:
Twoja ocena:
Komentarze (7)
2007-05-26 13:59:21
tuś
ale czy hazard nie niesie za soba niebezpieczenstwa np uzaleznienia, bankructwa, problemow w malzenstwie? wiem o czlowieku, ktory kradl przez jakis czas pieniadze z firmy, w ktorej pracowal, by miec na hazard. Gdy sprawa wyszla na jaw, zostal zwolniony, bedzie sadzony i jak mu zaufa kolejny pracodawca?, chyba bedzie z tym trudno, a rodzina na utrzymaniu... Jesli moge tylko jeszcze o aborcji, to czym tak naprawde rozni sie ona od morderstwa, ktorego zakazujemy? Wydaje mi sie ze z polaczenia ludzkiej komorki jajowej i plemnika moze powstac tylko czlowiek, wiec dlaczego stawiamy sie w miejsce tych ktorzy decyduja kto ma zyc, a kto nie... to bardzo smutne kiedy czlowiek stawia sie w miejsce Pana Boga.Choc nie popieram metod Ligii Polskich Rodzin i nie glosowalam na nich, to jednak jakos mi imponuja przez to ze nie wstydza sie o tym mowic w swiecie ktory reaguje na takie poglady bardzo agresywnie...
2007-05-24 21:50:43
Szymon K.
Zgadzam się, że to jest chory kraj. Aborcja, lustracja, a teraz hazard. To są najważniejsze rzeczy wymagające w Polsce dyskusji i zmian.... Rzygać się chcę słysząc o kolejnych idiotycznych pomysłach Kaczyńskich i spółki. Nie dość, że większość młodych ludzi musi uciekać za granicę za chlebem to jeszcze tego zabronią - działalności, która była źródłem utrzymania wielu ludzi, mowa o bukmacherstwie. Nie rozumiem tego argumentu, że ma to zapobiec uprawiania hazardu internetowego przez osoby nieletnie. Większość internetowych firm bukmacherskich (właściwie to wszystkie, z którymi miałem do czynienia, a było ich sporo) wymaga od graczy ukończenia 18 roku życia. Nawet jeżeli gracz niepełnoletni celowo sfałszuje swoją datę urodzenia, zarejestruje się w danej firmie, wpłaci kase, zacznie grać i wygrywać, to i tak nie ma szans na wypłacenie tych pieniędzy. Wszelkie dane z rachunku bankowego muszą się bowiem zgadzać z danymi na koncie bukmacherskim. W przypadku niezgodności tych danych wypłata po prostu nie zostanie zrealizowana. Często też celem weryfikacji danych firmy nakazują przed wypłatą dostarczenie skanu dowodu osobistego lub paszportu za pomocą maila lub faksu. Gracze doskonale o tym wiedzą dlatego nie sądzę, żeby w takiej sytuacji decydowali się na granie. Zatem argument o nieletności graczy moim zdaniem nie ma żadnego uzasadnienia. A druga sprawa to co z ochroną prywatności, co z ochroną danych osobowych? Przecież w polskim stanie prawnym są to fundamentalne prawa obywatela. Mam tylko głęboką nadzieję, że ustawa ta nie dojdzie do skutku. Ja sam gram i zakłady przynoszą mi ostatnio całkiem przyzwoity dochód miesięczny. Nie wiem co bym zrobił gdyby wprowadzili te idiotyczne zakazy. Pewnie wyjechałbym z kraju, w którym inwigilacja szerzy się w zastraszającym tempie... komentarz edytowany przez moderatora
2007-05-23 18:51:01
maniak
"Równie dobrze można zdelegalizować alkohol, papierosy czy brutalne gry - też w żadnym kraju, a tym bardziej Polsce, nie udało się zapobiec ich stosowaniu przez nieletnich... " DOKLADNIE.. Chore panstwo... Ludzie chodza morduja kradna gwalca ale najpilniej walczyc to jednak trzeba z hazardzistami ;/ w czym im to przeszkadza?????
2007-05-23 08:59:21
band
bzdura totalna jak zwykle, nigdy nikt nie bedzie w stanie wyeliminowac dostepu dla osob nieuprawioninych. ustawa do d*** - wystarczy po prostu zalozyc sobie konto w zachodnim banku lub w jakims raju podatkowym i tam trzymac kase. komentarz edytowany przez moderatora
2007-05-22 17:06:02
kszomek
"Zdaniem resortu, żaden kraj, który zdecydował się na pełną legalizację e-hazardu, nie był w stanie wyeliminować dostępu do niego osób nieuprawnionych do gry." Równie dobrze można zdelegalizować alkohol, papierosy czy brutalne gry - też w żadnym kraju, a tym bardziej Polsce, nie udało się zapobiec ich stosowaniu przez nieletnich... Zapraszam: [[http://poglad.blox.pl]].
2007-05-22 13:28:08
M.
Więcej na ten temat: http://alex.salon24.pl/16207,index.html
2007-05-22 12:39:40
sympatyk hazardu
jak sie na czyms nie da zarobic to trzeba to zdelegalizowac, nie?

reklama
Polecane
Subskrypcje
Prezentujemy raport eCommerce 2011
To piąta edycja naszego raportu. Prezentujemy w nim wyniki naszego - przeprowadzanego do trzech lat - badania polskich sklepów internetowych. W tym roku publikujemy także wyniki innego projektu - zebranych przez Sare opinii użytkowników poczty...
© Copyright 2012 International Data Group Poland S.A.
04-204 Warszawa ul. Jordanowska 12
tel.(+4822)321-78-00 fax(+4822)321-78-88