AOL otwiera indyjski portal

Spółka AOL, należąca do koncernu Time Warner otworzyła dzisiaj indyjski portal, w którym znalazły się m.in. działy poświęcone krykietowi, muzyce i Bollywood. Targetem nowego portalu są głównie ludzie młodzi, którzy nie przekroczyli jeszcze 20 roku życia.

Jak powiedział w swoim oświadczeniu podczas uroczystości otwarcia portalu w Bangalore Ron Grant, prezes i CEO spółki AOL: - Indie są jednym z najszybciej rozwijających się rynków online na świecie, a nasz indyjski portal pomoże nam w konkurowaniu o użytkowników i reklamodawców z tego regionu.

Plan AOL polega na zlokalizowaniu struktury swojego amerykańskiego portalu - przystosowaniu go do indyjskich wymagań kulturowych. Większość działów wygląda więc podobnie, jak w wersji amerykańskiej. W portalu są dostępne darmowe usługi, takie jak: skrzynka pocztowa, powiadamianie o aktualnościach, kanał wideo, a także tapety i dzwonki dla komórek. Adres strony to: http://www.aol.in/
Grupą docelową, dla której portal został stworzony, stanowią młodzi ludzie w wieku 14-18 lat. Szefem portalu został P G Ponnappa, były CEO n-Logue, głównego dostarczyciela internetu dla regionów wiejskich Indii.

Otwarcie portalu jest jednym z syndromów zmian, które nadeszły po gruntownej restrukturyzacji firmy w zeszłym roku. AOL zdecydował się wtedy na udostępnienie większości swoich usług za darmo, aby zwiększyć ruch w serwisach i tym samym zwiększyć pulę zysków, pochodzących z reklamy online.

Dane z grudnia 2006, pochodzące z raportu jednej z największych firm, zajmujących się analizą trendów rynkowych, Kaufman Brothers określają liczbę użytkowników internetu w Indiach na 45 mln przy ogólnej populacji kraju 1,1 mld.

Liczba ta jednak wg autorów tego samego raportu może się zwiększyć do 94 mln do końca 2008, by w końcówce 2010 osiągnąć około 147 mln.

źródło: http://www.yahoo.com/
***

Autorem tekstu jest Konrad Szlendak

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.